Poniedziałek 20.06.2022

Naukowcy ostrzegają, że zanieczyszczenia powodują niepokojący objaw: kurczenie się penisa

Według ekspertów rozmiary ludzkiego penisa kurczą się z powodu zanieczyszczenia środowiska i chemikaliów przemysłowych. Epidemiolog dr Shanna Swan opublikowała książkę badającą związek między zanieczyszczeniami, a długością prącia, alarmując, że współczesny świat zmienia nasz rozwój reprodukcyjny.

Książka dr Swan, zatytułowana Count Down (tłum. Odliczanie) opisuje, w jaki sposób zanieczyszczenie środowiska wpływa na nasze zdolności reprodukcyjne - od zaburzeń erekcji, spadku płodności, po fakt, że coraz więcej dzieci rodzi się z mniejszymi penisami. Czołowy epidemiolog ostrzega, że to nie jest zabawne, ponieważ zagraża to naszemu gatunkowi i naszej długoterminowej zdolności do przetrwania.
Wyjaśniła również, że wpływa to nie tylko na rozmiar penisa, ale także na współczynniki płodności biologicznych kobiet. Swan pisała o „globalnym kryzysie egzystencjalnym”, wyjaśniając: „W niektórych częściach świata przeciętna dwudziestoparolatka jest dziś mniej płodna niż jej 35-letnia babcia.

„Substancje chemiczne w naszym środowisku i niezdrowy styl życia we współczesnym świecie zaburzają naszą równowagę hormonalną, powodując różne stopnie spustoszenia reprodukcyjnego”.

Te zakłócenia powodują głównie chemikalia znane jako ftalany. Są wykorzystywane w produkcji plastiku i mogą wpływać na wytwarzanie hormonów. Ta grupa chemikaliów znajduje się we wszystkim, od kosmetyków i opakowań żywności po zabawki i detergenty.

Dr Swan wyjaśniła: „Niemowlęta wkraczają teraz na świat już skażony chemikaliami z powodu substancji, które wchłaniają już w macicy”.

Dr Swan, która jest profesorem medycyny środowiskowej i zdrowia publicznego w szpitalu Mount Sinai w Nowym Jorku, oparła swoją pracę na serii recenzowanych badań.

Rozpoczęła swoje analizy od zbadania zespołu ftalowego u szczurów, których płody wystawiono na działanie tej substancji. Odkryła, że ​​zwierzęta te częściej rodziły się ze skurczonymi genitaliami. Dzieje się tak, ponieważ ftalany naśladują estrogen i zakłócają naturalną produkcję hormonów w ludzkim ciele, co naukowcy powiązali z ingerencją w rozwój seksualny u niemowląt i zachowania u dorosłych.

Te chemikalia mają również wpływ na poziom libido.

„Tak, znaleźliśmy związek między poziomem ftalanów u kobiet a ich satysfakcją seksualną” – powiedziała dr Swan. „A naukowcy z Chin odkryli, że pracownicy z wyższym poziomem bisfenolu A, powszechnie znanego jako BPA, we krwi częściej mieli problemy seksualne, w tym zmniejszone pożądanie”.

1. BBC News; “Penis size and Dr Shanna Swan 'Count Down': Wetin dey cause Penis to shrink and di latest scientist just reveal”; bbc.com; 2022-06-20