Piątek 24.10.2008

Porsche na baterie

fot. autoblog.comfot. autoblog.com
Wahania cen ropy naftowej oraz panujący na świecie ekologiczny trend, zmusza producentów z branży motoryzacyjnej do szukania alternatywnych źródeł zasilania. Obok napędów hybrydowych, stosowanych już dość powszechnie w produkcji aut, coraz częściej proponowane są rozwiązania wodorowe i elektryczne. Niedawno do grona marek korzystających z tego ostatniego rozwiązania dołączyło Porsche.


Elektryczny system zasilania Porsche 911 opracowała niemiecka firma tuningowa RUF. Samochód korzysta z trójfazowego silnika prądu zmiennego, który oferuje 150 kW (czyli 204 KM) mocy i aż 650 Nm momentu obrotowego. Ponadto moment obrotowy jest niezmienny niezależnie od obrotów. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.

W porównaniu do silników spalinowych, gdzie prawie 75 procent energii tracone jest na ogrzanie silnika, zastosowanie silnika elektrycznego pozwala na efektywne wykorzystanie aż 80 procent energii.

Czas ładowania akumulatorów wynosi 10 godzin, a ich żywotność to 3000 cyklów ładowania. Pełne naładowanie litowo-jonowych baterii pozwala na przejechanie 300 km.
Źródło: Interia.pl


Galeria zdjęć

fot. autoblog.comfot. autoblog.com
Ocena (3.8) Oceń:

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl

Zobacz także

Szpinakowa bateria słoneczna? Czemu nie!Bateria ze szpinaku
Pasaż zakupowy