Wtorek 05.03.2019

Siatka zamiast trumny

Wkrótce po tym, jak Shaina Garfield zrealizowała swoją wizję ekologicznej trumny, zauważyła, że to, co zrobiła, to tak naprawdę trumna dla niej. Po zdiagnozowaniu przewlekłej boreliozy cztery lata temu, perspektywa śmierci zainspirowała ją do działania. Gdy śmierć deptała jej po piętach, odkryła interesującą sprzeczność między czymś, co w istocie zbliża ludzi do ziemi, a jego szkodliwym wpływem na planetę. Po bliższym przyjrzeniu się tradycyjnym pochówkom, Shaina Garfield zauważyła, że współczesne praktyki pogrzebowe niszczą środowisko, chroniąc ciała toksycznymi chemikaliami i zamykając je w trumnach, które wyczerpują zasoby naturalne, zanieczyszczają glebę i wymagają ogromnych ilości energii. Wymyśliła, więc „LEAVES” tekstylną trumnę, która ma nas przybliżyć do planety, na której żyjemy.

LEAVES to tak naprawdę makrama – siatka ze sznurków, która powstaje bez użycia igieł, drutów lub szydełka. Wykonana z materiałów biodegradowalnych trumna pokryta jest barwnikiem zawierającym mikroskopijne zarodniki grzybów. Po pochowaniu grzyb rośnie, przyspiesza rozkład ciała i usuwa wszelkie toksyny. Lekka, tania makrama wykonana z biodegradowalnych materiałów nie zatruje planety, nie pozostawi żadnego śladu, nie pozostanie dosłownie nic.

„Zdałam sobie sprawę, że ten projekt jest czymś więcej niż tylko zrównoważonym rozwojem. LEAVES wykorzystują makramę (sztukę wiązania węzłów) jako sposób na to, aby rodzina mogła poświęcić czas na żałobę i medytację, która przyniesie uzdrowienie i akceptację śmierci” – pisze na swojej stronie Garfield.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: http://www.shainagarfield.com/leaves-1