Słynne wegańskie klopsiki IKEA w wersji drukowanej? Tylko dla kandydatów do pracy
Ekologia.pl Wiadomości Ciekawostki i zagadki przyrodnicze Słynne wegańskie klopsiki IKEA w wersji drukowanej? Tylko dla kandydatów do pracy

Słynne wegańskie klopsiki IKEA w wersji drukowanej? Tylko dla kandydatów do pracy

Klopsiki były prawdopodobnie jednym z kluczy do sukcesu IKEA na przestrzeni lat. W 2015 roku szef działu rozwoju produktów spożywczych w IKEA USA, Peter Ho, powiedział MarketWatch, że firma sprzeda 236 milionów klopsików w samych Stanach Zjednoczonych. Na całym świecie firma każdego roku sprzedaje około miliarda klopsików w 47 krajach. Słynne danie IKEA stało się też inspiracją do sprzedaży świec zapachowych, które pachną jak szwedzkie klopsiki.

fot. shutterstock

fot. shutterstock

Znane na całym świecie szwedzkie klopsiki to kultowa część oferty IKEA. Teraz IKEA bada nowe technologie, aby uczynić je bardziej zrównoważonymi. Dlatego zaprasza kandydatów do pracy do przedstawienia swoich pomysłów i spróbowania eksperymentalnych klopsików roślinnych przygotowanych na drukarce 3D. Zgodnie z opisem na stronie internetowej marki, „Kampania ma na celu przyciągnięcie zróżnicowanej i niezwykłej gamy talentów technologicznych poprzez wyjątkową, smaczną i dającą do myślenia rozmowę o pracę”.

IKEA chętnie wykorzystuje swoją nową kampanię „Smakuj przyszłość”, aby znaleźć „naukowców zajmujących się danymi, przyszłych architektów, cyber-strażników, inżynierów”, jak mówi Karen, liderka marki IKEA.

„IKEA jest na początku drogi do wykorzystania danych i technologii, aby stać się bardziej przystępną cenowo i zrównoważoną firmą w środowisku wielokanałowym. Oczywiście dużą rolę w tych poszukiwaniach odegrają ludzie z wyobraźnią. Dlatego szukamy tutaj osób, które chcą z nami tworzyć lepsze codzienne życie. Ta kampania to świetny sposób na rozpoczęcie rozmowy – mówi CIO Inter IKEA Group Pascal Pauwels.

Na razie wydrukowane w 3D wegańskie klopsiki są dostępne tylko dla kandydatów do pracy. Ale firma nadal rozwija się i poszukuje bardziej zrównoważonych inicjatyw w zakresie żywności i chce wprowadzić „do 2025 roku w swoich restauracjach 50% dań główne opartych na roślinach”.

„Ambicją jest, aby zdrowsze i bardziej zrównoważone odżywianie było łatwe, pożądane i niedrogie”. IKEA chce również zapewnić, aby w przyszłości około 80% pakowanych artykułów spożywczych było pochodzenia roślinnego.

IKEA nie planuje na razie wprowadzić do swojej oferty wegańskich klopsików drukowanych w 3D w żadnej ze swoich restauracji. Jest to jedynie „eksperyment zaprojektowany dla kampanii rekrutacyjnej”.

Ekologia.pl (JSz)
Bibliografia
  1. Abby Wallace; "Ikea is offering 3D-printed vegan meatballs to job candidates while it interviews them"; businessinsider.com; 2022-02-10;
4.5/5 - (17 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments