Śmieciowe wyzwanie podbija internet

Czwartek 14.03.2019
https://twitter.com https://twitter.com

W końcu w Internecie pojawiła się jakaś sensowna akcja. Zamiast zachęcać użytkowników mediów społecznościowych do robienia czegoś potencjalnie niebezpiecznego, jak np. połknięcie łyżeczki cynamonu w sieci rozprzestrzenia się wirusowo wyzwanie, które może przynieść wiele dobrego. W ramach akcji Trash Challenge ludzie na całym świecie zbierają śmieci i publikują w mediach społecznościowych zdjęcia „przed” i „po”.


Do tej pory na Instagramie pojawiło się już ponad 26 000 postów z hasztagiem #Trashchallenge, w których ludzie sprzątają parki, drogi i plaże na całym świecie. Jedna grupa posprzątała kapsle, słomki i balony z plaży w Kalifornii, a inna zebrała plastik wyrzucony przez miejscową ludność w Junagadh w Indiach.

Akcja stała się popularna po opublikowaniu postu Reddit, który rzucił wyzwanie osobom, aby „uczyniły świat lepszym miejscem”. Jednak pomysł po raz pierwszy pojawił się w 2015 roku, kiedy firma odzieżowa UCO ruszyła z projektem  #TrashTag.



„Ja i mój kumpel byliśmy na wycieczce w Kalifornii. Podczas jazdy samochodem przez okno wyleciał papierowy paragon. Zamiast zatrzymać się i go poszukać, pojechaliśmy dalej”, wspomina Steven Reinhold, ambasador ludzi UCO. „Źle się z tym czuliśmy, ponieważ znajdowało się w naprawdę w ładnej lokalizacji, więc zdecydowaliśmy się zebrać 100 sztuk śmieci”.

Podobnie jak Ice Bucket Challenge, które zebrało 115 milionów dolarów na Stowarzyszenie ALS, #trashtag może być kolejnym wyzwaniem w mediach społecznościowych, które uczyni świat lepszym.

Ekologia.pl (JS)


wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Pasaż zakupowy