Wtorek 10.12.2019

Tatuaże zamiast plastikowych opakowań

Od plastiku trudno uciec. Ilość plastikowych opakowań, które trafiają na śmietnik, jest nadal poważnym problemem. Jak temu przeciwdziałać? Niemiecka sieć sklepów Lidl testuje sprzedaż warzyw bez opakowań foliowych. Zamiast tego oferuje świetlne tatuaże.



Źródło: Materiały prasowe LidlŹródło: Materiały prasowe Lidl

Już od jakiegoś czasu Lidl udowadnia, że zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. Dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych, wprowadza biodegradowalne sztućce. Swego czasu w sklepach funkcjonowały półki „zero-waste", na których znajdowały się produktychleb, warzywa, owoce ‒ które nie są najświeższe, ale wciąż nadają się do wykorzystania w kuchni. Idąc o krok dalej, Lidl stawia na kolejne innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając znakowanie BIO owoców i warzyw za pomocą skoncentrowanej wiązki światła. Już od grudnia na sklepowych półkach znajdziemy dynię piżmową, buraka i seler ze świetlnym tatuażem. Taki sposób znakowania żywności jest bezpieczny i w żaden sposób nie uszkadza produktu.
–Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.
Ekologia.pl
Ocena (5.0) Oceń:
Pasaż zakupowy