Piątek 19.07.2019

Twórca Impossible Burger bierze się za bezrybną rybę

Najpierw był bezmięsny burger. Wkrótce na rynku może pojawić się ryba bez ryby. Firma Impossible Foods, która jest odpowiedzialna za Impossible Burger, pracuje nad innym bezmięsnym produktem, który może zrewolucjonizować rynek spożywczy.

Impossible Foods, kalifornijska firma stojąca za bezmięsnym Impossible Whopper, który jest dostępny w Burger King, dołącza do zatłoczonego grona firm spożywczych, opracowujących receptury roślinne lub techniki laboratoryjne, które pozwalają naukowcom hodować ryby bez wykorzystywania zwierząt.
Impossible Foods stworzył już bulion o smaku sardeli na bazie roślin, który jest wykorzystywany do produkcji paelli. Według dyrektora naczelnego firmy Pata Browna może być także częścią dresingu do sałatki Caesar. Ryba bez ryb zawiera hem, białko z genetycznie zmodyfikowanych drożdży, które replikuje teksturę, smak i aromat wołowiny dla Impossible Burger.

Ryba bez ryb jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na żywność pochodzenia roślinnego. Ma też pomóc w walce z postępującym przełowieniem.

Ryba bez ryb to kolejny krok w misji Impossible Foods polegającej na opracowywaniu roślinnych alternatyw dla żywności pochodzenia zwierzęcego do 2035 roku. Nie jest jasne, czy firma będzie w stanie osiągnąć ten cel, ale Brown przekonywał na łamach The New York Times, że firma Impossible Burger jest w stanie stworzyć alternatywę dla każdego rodzaju żywności.

1. “The Fish Is Boneless. (Fishless, Too.)”; data dostępu: 2019-07-19