EduPak Polska kampania edukacyjna „Szkło jest wiecznie żywe”
Ekologia.pl Wydarzenia Konkursy Poczuj chemię szkła

Poczuj chemię szkła

EduPak Polska – nowa odsłona tegorocznej, międzynarodowej kampanii edukacyjnej „Szkło jest wiecznie żywe”.
EduPak Polska – nowa odsłona tegorocznej, międzynarodowej kampanii edukacyjnej „Szkło jest wiecznie żywe”.

Czy można edukować w zakresie ochrony środowiska przy pomocy Napoleona, szklanej butelki i lekcji chemii? Oczywiście!  Tak działa EduPak Polska – nowa odsłona tegorocznej, międzynarodowej kampanii edukacyjnej „Szkło jest wiecznie żywe”.

Kampania skierowana jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych w województwie wielkopolskim. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie świadomości w zakresie recyklingu szkła oraz kreatywne wykorzystanie surowców wtórnych.

W pierwszej części kampanii, „mówiąca butelka” (https://www.youtube.com/watch?v=O8riIJBhCMw&feature=youtu.be) opowiada o swojej intrygującej przeszłości. Druga część kampanii skoncentrowana jest na przyszłości tej butelki. A jak ta przyszłość wygląda? Tutaj organizatorzy liczą na pomysłowość młodzieży przy wsparciu nauczycieli.

EduPak to nie tylko ciekawa pomoc dydaktyczna, ale też atrakcyjny konkurs z nagrodami. Preludium do konkursu ma być film, który zostanie umieszczony w mediach elektronicznych z możliwością darmowego pobrania i emisji podczas lekcji chemii poświęconej produkcji szkła.

W konkursie mogą wziąć udział całe klasy, mniejsze grupy lub pojedynczy uczniowie pod kierunkiem nauczyciela – szkolnego koordynatora konkursu. Konkurs polega na kreatywnym przedstawieniu „drugiego życia” opakowań szklanych, wykorzystywanych w różnych celach, poza ich funkcją podstawową. Liczy się pomysłowość, idea i zrozumienie istoty recyklingu szkła.

Udział w konkursie jest bezpłatny. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody w postaci sprzętu elektronicznego. „Oficjalne ogłoszenie konkursu odbędzie się 15 września 2016 r., natomiast zaproszenia do udziału zostały już wysłane do 280 wielkopolskich szkół ponadgimnazjalnych. Ponadto na Facebooku działa już fanpage EduPak Polska, na którym można znaleźć inspiracje konkursowe, a w połowie września pojawi się też Regulamin i szczegółowe informacje o projekcie. Wszystko to będzie można znaleźć pod adresem: www.facbook.com/edupakpolska” – informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.

Organizatorami EduPak Polska są: Friends of Glass, organizacja non profit oraz Ardagh Group – opakowań szklanych. Patronat honorowy sprawuje Prezydent Miasta Poznania, a merytorycznie nad całością czuwa Wielkopolski Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej; Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, Fundacja Nasza Ziemia oraz Rekopol – organizacja odzysku opakowań. Patronat medialny objęła m.in. Telewizja Polska oddział w Poznaniu, Radio Merkury, biuletyn.poznan.pl, portale ekologiczne Zielonalekcja.pl i Ekologia.pl oraz magazyn branżowy Opakowanie.

4.9/5 - (9 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments