Tanie przesyłki – 2 powody, dla których warto je wprowadzić do oferty sklepu
Rynek e-commerce w XXI wieku rozwija się dynamiczne. Kolejne sklepy decydują się na częściowe lub całkowite przeniesienie działalności do Internetu. Ich właściciele zastanawiają się wtedy, jak dostarczać przesyłki do swoich klientów. Tradycyjna poczta? Kurier? Paczkomat?
Oto 2 powody, dla których warto do oferty wysyłkowej wprowadzić tanie przesyłki:
- Tanie przesyłki – lepsza oferta
- Klienci e-commerce – ogromny kawałek rynku do zagospodarowania
Podjąłeś już decyzję o przeniesieniu biznesu do sieci? A może jeszcze się zastanawiasz? W obydwu przypadkach poniższy poradnik może okazać się dla Ciebie pomocny! Przeczytaj go i zapoznaj się z głównymi wartościami, jakie do Twojego sklepu może wnieść wprowadzenie usług internetowych.
Tanie przesyłki – lepsza oferta
Wiele osób zastanawia się, czy tanie przesyłki rzeczywiście mogą sprawić, że oferta sklepu będzie wydawała się bardziej atrakcyjna, nawet bez zmiany asortymentu. Spójrzmy na to zagadnienie oczami klienta – dla niego liczy się jakość produktu oraz cena do zapłacenia, a jej ostateczna wysokość zależy od dwóch składowych:
- ceny towaru
- kosztu wysyłki
Pierwszy czynnik zależy od wielu aspektów, takich jak jakość i dostępność surowców, wykorzystanych do produkcji, stopień zaawansowania technologicznego producenta, itp. Skupmy się jednak na drugiej składowej – cenie wysyłki. W oczach klienta dopłata za wysyłkę towaru nie przekłada się na podniesienie jego wartości, zatem przy porównywalnych ofertach produktowych walkę o klienta wygra ten, kto oferuje tanie przesyłki. Z tego względu kupujący najchętniej wybierają oferty z dostawą za darmo – należy jednak pamiętać, że w tej wersji planu biznesowego koszty przesyłki nie znikają, a zostają po stronie sprzedającego. Warto znaleźć złoty środek, np. zachęcając klientów do większych jednorazowych zakupów w zamian za pokrycie kosztów ich transportu, a mniej aktywnym klientom zaoferować możliwość wyboru sposobu dostawy w adekwatnej cenie. Czy tanie przesyłki zaproponowane w tym segmencie podniosą jakość oferty w oczach klienta? Zdecydowanie tak! Dzięki nim całkowity koszt jego zakupu się obniży, a co za tym idzie oferta sklepu będzie wyglądać bardziej atrakcyjnie na tle konkurencji.
Klienci e-commerce – ogromny kawałek rynku do zagospodarowania
Analiza rynku e-commerce z uwzględnieniem usług kurierskich w oparciu o raport Gemius: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html wykazała, że prawie 3/4 Polaków kupuje przez Internet. Jest to ogromna rzesza klientów, o których warto zawalczyć. Opisane w poprzednim punkcie tanie przesyłki mogą w tym pomóc. Czy jednak jest to wszystko, co można zrobić, aby zwiększyć szanse firmy na sukces w sieci?
Prawie połowa respondentów, którzy nie korzystają z możliwości e-zakupów, jako główny powód wskazała brak fizycznego kontaktu z produktem przed podjęciem decyzji o jego zakupie. Dzięki rozwiązaniu umożliwionemu przez tanie przesyłki można przyciągnąć tę grupę do swojej witryny – wystarczy zaoferować im to, czego potrzebują. Zapoznanie się z towarem jest możliwe w domu klienta tuż po odebraniu paczki – należy jedynie dać mu możliwość bezpłatnego odesłania produktów, jeśli zmieni zdanie! Umiejętnie dobierając ofertę do tej grupy odbiorców można zasilić szeregi wiernych klientów, ponieważ sklep ma szansę zwiększyć ilość stałych bywalców swojej witryny online ludźmi, którzy nie chcieli wcześniej robić zakupów w sieci. Tanie przesyłki sprawią, że poszerzenie grona odbiorców w ten sposób nie będzie się wiązało z dużymi kosztami.
art.sponsorowany