XXV edycja europejskiego Shell Eco-marathon

200 drużyn z Europy i nie tylko zapowiedziało swój udział w tegorocznej europejskiej edycji wyścigu Shell Eco-marathon – przedsięwzięcia skierowanego do studentów zajmujących się inżynierią pojazdową. W dniach 7-9 maja zawodnicy wezmą udział w konkurencji, której celem jest osiągnięcie jak najwyższej efektywności paliwa i ekonomiki spalania. Czy znajdzie się ktoś, komu uda się pobić rekord 3836 km przejechanych na litrze paliwa, który został osiągnięty w 2005 roku?
Shell Eco-marathon Europe został zainicjowany w 1985 roku i z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. W tym roku zawody odbędą się na torze EuroSpeedway Lausitz w Niemczech, który jest jednym z najnowocześniejszych obiektów sportowych w Europie.
Zespoły mogą przedstawiać swe pojazdy napędzane paliwami konwencjonalnymi i niekonwencjonalnymi w ramach dwóch kategorii: „Prototyp” i „UrbanConcept”. Samochody startujące w kategorii „Prototyp” mają zwykle futurystyczny wygląd, podczas gdy pojazdy typu „UrbanConcept” zbliżone są do konwencjonalnych samochodów jeżdżących po naszych drogach i swoim wyglądem przypominają pojazdy, do których jesteśmy już przyzwyczajeni.
Jednym z celów Shell Eco-marathon jest zachęcanie uczestniczących w nim studentów do ukierunkowania swej kariery na dziedziny inżynierii, które skupiają się na rozwoju technologii związanych z energooszczędnością.
W tym roku na torze w Niemczech pojawią się także dwie drużyny z Polski reprezentujące Politechnikę Warszawską. Studenci z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa (MEiL) wezmą udział w Shell Eco-marathon już po raz czwarty. Podobnie jak w 2008 roku, przygotują dwa pojazdy: Kropelkę (kategoria: Prototypy) oraz Mikrusa (kategoria: UrbanConcept).





