Hotele sieci Marriott z całego regionu wprowadzają serię przyjaznych środowisku spotkań i konferencji pod nazwą Green Events.
To największe tego typu przedsięwzięcie w branży hotelarskiej, którego podstawą jest intensywna strategia ochrony środowiska poprzez szereg działań ekologicznych. Jednym z nich jest oferowanie klientom i organizatorom konferencji pakietów Green Events. Hotele sieci Marriott na terenie Stanów Zjednoczonych wprowadziły „Zielone Spotkania” jako pierwsze i odebrano je na tyle pozytywnie, że postanowiono rozszerzyć akcję na cały świat, zaczynając od Europy. Courtyard by Marriott Warsaw Airport przyłączył sie do tej globalnej inicjatywy i dokonał wielu zmian, by konferencja w hotelu była zielona.
O tym, czy będzie zielona decyduje sam organizator, mając do wyboru opcję tradycyjną lub ekologiczną. Coraz więcej firm, prowadząc świadomą i odpowiedzialną politykę ekologiczną, pyta o „zielone oferty”, nawet jeśli uczestnikom konferencji mało eleganckie wydaje się na przykład zasiadanie do stołu bez obrusa. Wówczas niezbędne jest wyjaśnienie, że obrus trzeba wyprać, zużywając wodę i chemiczne środki piorące.
W ramach pakietu Green Events Courtyard by Marriott Warsaw Airport proponuje między innymi zdrowe owocowo-mleczne przerwy kawowe zamiast ciastek; menu dla wegetarian (opcjonalnie) przygotowane z lokalnych/sezonowych produktów; podawanie napojów w szklanych naczyniach; używanie flipchartów jedynie z ekologicznym papierem FSC (Forest Stewardship Council, certyfikat zrównoważonej gospodarki leśnej) lub zastąpienie ich białymi tablicami; używanie biodegradalnych długopisów, a także sortowanie śmieci na terenie bankietowym. Zadaniem Green Events jest propagowanie proekologicznych zachowań, dlatego hotel zachęca uczestników konferencji do korzystania z komunikacji miejskiej, a samochodom hybrydowym zapewnia bezpłatny parking.
Kierując się społeczną odpowiedzialnością, hotel chroni środowisko także na co dzień, poprzez ograniczenie codziennej wymiany pościeli i ręczników gościom, pozostającym w hotelu dłużej niż jedną dobę (hotel zostawia tę decyzję gościom); zainstalowanie w pokojach hotelowych wodooszczędnych pryszniców i toalet; wprowadzenie programu oszczędzania energii w wolnych pokojach hotelowych, pomieszczeniach służbowych i korytarzach; używanie biodegradalnych środków chemicznych; ograniczanie produkcji śmieci i ich segregacja w biurach i na zapleczu; wymianę tradycyjnych żarówek na energooszczędne; odzyskiwanie surowców wtórnych, itp.
„Robimy i zrobimy wszystko, żeby hotel był zielony przez cały rok” zapewnia Aneta Stępkowska, dyrektor generalny hotelu.
Źródło: Courtyard by Marriott Warsaw Airpor