Najlepsze rośliny domowe dla twojego fizycznego i psychicznego zdrowia

shopalikefot.materiały ShopAlike

Nadeszła kalendarzowa wiosna, dzięki której wracają nasze siły do działania. To idealny czas, aby zatroszczyć się o swoje rośliny domowe i dowiedzieć się o nich czegoś więcej. W dzisiejszym artykule przedstawiamy gatunki roślin, który mają pozytywny wpływ na nasze ciało i umysł.

Jak rośliny wpływają na nasze zdrowie psychiczne?

Rośliny mają olbrzymi wpływ na nasz umysł. W większości przypadków to wdychanie zapachów pomaga nam w największym stopniu cieszyć się ich pozytywnymi efektami. Tak jest w przypadku rozmarynu i lawendy.

Lawenda

Lawenda wpływa na naszą senność i sprzyja spokojnemu zasypianiu. Z analizy ShopAlike.pl wiemy, że zapach lawendy łagodzi płacz u niemowląt oraz ułatwia im zasypianie. Ma to wpływ nie tylko na jakość snu niemowlaka, ale również na psychiczne zdrowie jego rodziców, którzy dzięki głębokiemu snu dziecka mają mniej stresu. Trzeba jednak uważać na lawendę, której nie należy konsumować, gdyż jest toksyczna.

Rozmaryn

Z eksperymentu przeprowadzonego w 2015 r. dowiedzieliśmy się, że rozmaryn poprawia zdolność zapamiętywania. Warto zatem mieć rozmaryn nie tylko w kuchni jako przyprawę, ale również na biurku lub miejscu, w którym chętnie pracujemy i się uczymy.

Jaśmin,  gardenia i waleriana

Jaśmin pomaga łagodzić niepokój i bezsenność, gardenia zaś pozytywnie wpływa na naszą produktywność. Kolejną rośliną o supermocach jest waleriana, którą już od czasów starożytnych stosowano pod postacią herbatek, czy nalewek na bezsenność. Niedawno naukowcy odkryli natomiast, że już sam zapach waleriany może mieć pozytywne działanie na jakość naszego snu.

Jak rośliny wpływają na nasze zdrowie fizyczne?

Raport NASA z 1989 roku wskazał, które rośliny w największym stopniu oczyszczają powietrze, a zatem dzięki usprawnieniu oddychania, przyczyniają się do polepszania naszego zdrowia.

Zielistka Sternberga

Posiadanie roślin w domu pozwoli nam pozbyć się w znaczącym stopniu toksyn, często występujących w chemii gospodarczej, czy w plastiku występującym w naszych domach. Szczególnie skuteczna jest tu zielistka Sternberga, która potrafi usunąć nawet do 90% toksyn z powietrza w pomieszczeniu w ciągu zaledwie dwóch dni.

Skrzydłokwiat, bambus, palma areka

Godnymi polecenia są też skrzydłokwiat, palma areka, czy bambus, które poprawiają jakość powietrza o nawet 60%, a także zwiększają jego nawilżenie o nawet 5%. To z kolei pomaga złagodzić objawy alergii, a także przeziębienia, czy problemów z zatokami.

Więcej informacji znajduje się na stronie projektu ShopAlike  „Ukryte supermoce roślin”

Artykuł powstał we współpracy z ShopAlike.