Dieta Low Carb efekty i opinie. Jadłospis i przepis w diecie Low Carb

fot. dreamstime fot. dreamstime

Dieta Low Carb uchodzi za zdrową i rozsądną, co w przypadku popularnych diet redukujących tkankę tłuszczową jest wyjątkowo rzadko spotykane. Czy taka jest w istocie? Poznaj wady i zalety tej wersji diety niskowęglowodanowej.



Low Carb: co zamiast węglowodanów i cukrów?

Jak dotąd wymyślono już całkiem sporo diet, których sednem jest ograniczenie spożycia węglowodanów. Większość z nich rzeczywiście skutkuje szybką utratą wagi. To właśnie węglowodany w głównej mierze odpowiadają za przyrost tkanki tłuszczowej i pojawienie się nadprogramowych kilogramów. Choć, mówiąc ściśle, wypadałoby raczej ująć rzecz w ten sposób – pracujemy na nadwagę i przyrost tkanki tłuszczowej przez jedzenie zbyt dużej ilości węglowodanów, a jednocześnie zbyt małą aktywność fizyczną. Niespożytkowana energia z węgli staje się wtedy naszym balastem. Przemienia się w oponkę na brzuchu, cellulit oraz inne, z reguły niechciane elementy fizjonomii.

Skoro węglowodany odgrywają taką a nie inną rolę w kształtowaniu masy ciała, logiczne, w sytuacji gdy chcemy schudnąć, wydaje się ich ograniczenie. Niższa podaż sacharydów doprowadzi do uruchomienia rezerw w celu uzyskania energii i pozwoli spalić nagromadzoną tkankę tłuszczową. Taką dietę trzeba jednak prowadzić z głową. A wiele modnych diet niskowęglowodanowych jest pozbawiona znamion rozsądku. Zakładają one, na przykład, konieczność czerpania energii wyłącznie z białka, ponieważ przy okazji zabraniają spożywania tłuszczów. Jakby tego było mało, zdarza się nawet, że surowo ograniczają udział warzyw w menu.

Wobec takich restrykcji, dieta Low Carb wydaje się nie tylko mądra, ale też skuteczna. Węglowodany, choć w zawężonym zakresie, pozostają jej istotnym elementem. Bądź co bądź, nie możemy ich wyrzucić z diety – konsekwencją tego byłoby poważne nadwyrężenie naszego zdrowia, o samopoczuciu nie wspominając. Poza tym Low Carb zakłada oparcie jadłospisu o wartościowe białko oraz wysokiej jakości tłuszcz. Tak, tłuszcz to w tej diecie nasza podstawa energetyczna. Musimy nauczyć organizm korzystania z rezerw tłuszczowych i efektywnego przekształcania energii z tłuszczu dostarczanego w posiłkach. Co ważne, autorzy Low Carb zadbali o obecność w jadłospisie dużej ilości warzyw, a sporadycznie dozwolone są nawet owoce.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy