Dlaczego warto wybierać naturalne tkaniny?
Tkaniny naturalne są modne, bo kojarzą się z ekologią i przyrodą, stanowiąc antidotum na ogrom syntetyki, która nas otacza. Faktycznie, Matka Natura w swoim geniuszu wyposażyła naszą planetę w surowce na włókna, które mogą zaspokoić niemal wszystkie odzieżowe i użytkowe potrzeby człowieka. ...
Spodnie z wodorostów? Algi mogą zrewolucjonizować przemysł modowy!
Naukowcy po raz pierwszy wykorzystali drukarki 3D i nowatorską technikę biodruku, aby opracować trwały i wytrzymały materiał wykonany z alg. Materiał może mieć szeroki zakres zastosowań, od eksploracji kosmosu po produkcję zrównoważonej odzieży.
Ta wegańska wersja kultowych trampek jest wykonana z grzybni
Gigant odzieży sportowej Adidas niedawno zaprezentował swoje oparte na roślinach wersje swoich słynnych trampek Stan Smith, prezentując biotechnologiczną firmę Bolt Threads ‘Mylo, odnawialną wegańską skórę na bazie grzybni.
Stella McCartney wprowadza na rynek spodnie i gorset z grzyba
Stella McCartney właśnie przedstawiła pierwszą na świecie odzież wykonaną w całości ze materiału Mylo. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że materiał ten powstał z grzyba.
Czy możemy przetworzyć plastikowe torby na tkaniny przyszłości?
Naukowcy wykonali tkaniny z polietylenu co, jak twierdzą, może zmniejszyć zanieczyszczenie plastikiem i uczynić przemysł modowy bardziej zrównoważonym.
Torebka z ananasa?
Wyglądają jak skórzane, są ekologiczne, trwałe i co najważniejsze wegańskie – torebki  PIÑANA BAG powstają z... ananasa!
HIT 2019 - bransoletki, które sadzą drzewa!
Coś na szczęście, coś z imieniem, coś dla miłośników zwierząt, podróży,  fotografii, minimalizmu… Są takie bransoletki wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo: są eko, bo z drewna i... każdy może dzięki swojej bransoletce posadzić drzewo! Jak to możliwe?
Witaj w modnym, śmieciowym centrum handlowym
W Szwecji powstało pierwsze na świecie recyklingowe centrum handlowe, które sprzedaje tylko używane ubrania, meble i zabawki. W ReTuna stare przedmioty otrzymują nowe życie dzięki naprawie i upcyklingowi.
Ekologiczne majtki, które można nosić kilka tygodni
Pranie nie jest twoją ulubioną czynnością? Dbasz o środowisko i oszczędzasz wodę? Zatem ta bielizna jest dla Ciebie. Duńczycy stworzyli majtki, które bez problemu możesz nosić nawet kilka tygodni, bez konieczności prania.
Nadchodzi moda na ekologię!
Nadchodzi moda na ekologię! Pokaże ją 9. edycja Cracow Fashion Week (10-18 marca 2018), który organizuje przez Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru we współpracy z miastem Kraków i Krakowskim Biurem Festiwalowym. Wydarzenie odwiedzi wielu międzynarodowych gości ze świata mody.