H&M kolaboruje z PETA przy wegańskiej linii ubrań

H&M gigant handlu detalicznego właśnie zaprezentował swoją nową wegańską kolekcję, która podkreśla to, co najlepsze w modzie, bez wykorzystania zwierząt. Seria Co-Exist Story została zatwierdzona przez organizację zajmującą się prawami zwierząt People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) i obejmuje odzież męską, damską i dziecięcą. Cała kolekcja została stworzona z wegańskich i ekologicznych materiałów, wolnych od cierpienia zwierząt.



Fot. Johnny Dufort/H&MFot. Johnny Dufort/H&M

Zainspirowana odzieżą imprezową z lat 90. kolekcja ma pomóc współczesnym mieszkańcom miasta stworzyć garderobę, która sprawdzi się podczas kolacji w mieście i wczesnych porannych wędrówek na łonie natury. Jednak na pierwszym planie stawia innowacje w tkaninach, które są wolne od cierpienia zwierząt.
„Zaprojektowaliśmy tę kolekcję dla nowoczesnych mieszkańców miast, którzy kochają miejskie centra życia, ale równie pragną weekendów spędzonych w wodoodpornych gumowych butach zanurzonych w naturze” – napisał w oświadczeniu starszy projektant H&M Malin Dubois. „Jesteśmy dumni, że możemy połączyć dwie pasje: wszechstronne, modne wzornictwo z bardziej zrównoważonymi, zatwierdzonymi przez PETA alternatywami dla materiałów pochodzenia zwierzęcego”.

Co znajdziemy w etycznej kolekcji? Puchowe kurtki FLWRDWN, które w alternatywie dla puchu gęsiego, wypełnione są polnymi kwiatami; kamizelki z VEGEA, stworzone z wegańskiej skóry wykonanej z produktów ubocznych przemysłu winiarskiego; oraz asymetryczne spódnice z ECONYL® materiału wykonanego w całości z odpadów, takich jak stare dywany, sieci rybackie i przemysłowy plastik.

Wiele T-shirtów z tej kolekcji nosi hasła — „Mów w imieniu zwierząt” — aby wspierać pracę PETA i innych organizacji walczących o prawa zwierząt. W kolekcji znajdują się również pierwsze wegańskie produkty do makijażu H&M (szminki i kredki do oczu), które są certyfikowane przez brytyjskie The Vegan Society.

„Kolekcja „Co-Exist Story” jest uosobieniem nieustającego zaangażowania H&M w poszukiwanie innowacyjnych alternatyw dla tkanin pochodzenia zwierzęcego, jednocześnie oferując naszym klientom najnowocześniejszą modę” – powiedziała w oświadczeniu doradca kreatywny H&M Ann-Sofie Johansson. „H&M i PETA cieszyły się pozytywnym dialogiem podczas całego projektu i jesteśmy dumni, że możemy wspierać wartościową pracę, którą PETA wykonuje każdego dnia”.

Kampania „Co-Exist Story” została sfotografowana przez Johnny'ego Duforta w wegańskim Hillside Animal Sanctuary w Norfolk, jednym z największych sanktuariów dla uratowanych zwierząt gospodarskich w Wielkiej Brytanii,.

Kolekcja Co-Exist będzie dostępna dla klientów na całym świecie za pośrednictwem strony internetowej H&M oraz w wybranych sklepach od 4 listopada.
Fot. Johnny Dufort/H&M
Fot. Johnny Dufort/H&M
Fot. Johnny Dufort/H&M
Fot. Johnny Dufort/H&M
Ekologia.pl (JSz)

Bibliografia

  1. “https://about.hm.com/news/general-news-2021/h-m-s--co-exist-story--puts-peta-approved--animal-friendly-fashi.html”; data dostępu: 2021-10-29
Ocena (2.4) Oceń: