Jak skutecznie zwalczyć cellulit

Fot. sxc.huFot. sxc.hu

Dieta antycellulitowa ma za zadanie oczyszczenie ciała z toksyn, usunięcie nadmiaru trujących substancji, pozbycie się kilku centymetrów w udach, a także pobudzenie przemiany materii. Poniżej prezentujemy kilka sposobów, które skutecznie pomogą w walce z „pomarańczową skórką”.



Nie „dokarmiaj” cellulitu – zmień swoje nawyki żywieniowe

  • Zrezygnuj z fast foodów – jedzenie tego typu zawiera dużo tłuszczu, a jego nadmiar prowadzi do rozwoju cellulitu.
  • Unikaj wysoko przetworzonych produktów– mają mało wartości odżywczych, a na dodatek wzbogacane są konserwantami, barwnikami i polepszaczami. Są ciężkostrawne, więc łatwo odkładają się w tkance podskórnej.
  • Ogranicz sól (zatrzymuje wodę w organizmie) i cukier (słodycze to puste kalorie). Jeżeli najdzie cię ochota na coś słodkiego to sięgnij po suszone owoce, pełnoziarniste ciasta zbożowe bądź kawałek gorzkiej czekolady.
  • Ostre przyprawy zastąp ziołami – bazylia, estragon, majeranek, kolendra – nadają się do tego idealnie.
  • Zrezygnuj ze słodzonych napoi – soki owocowe i napoje gazowane zawierają dużą ilość cukru ( 2-4 łyżeczki na szklankę)
  • Ogranicz ilość kawy – napój ten zakwasza organizm przez co utrudnia usuwanie toksyn , wzmaga apetyt i sprzyja odkładaniu się tłuszczyku na brzuchu. Natomiast kawa stosowana na ciało poprawia ukrwienie tkanek, wygładza ciało i zmniejsza cellulit.

Spożywaj produkty, które będą Twoim sprzymierzeńcem w walce z cellulitem

  • Pij czerwoną i zieloną herbatę – skutecznie oczyszczą organizm, warto spożywać co najmniej 2 filiżanki dziennie
  • Jedz warzywa i owoce– pomidory, ziemiaki, buraki, cukinia, sałata, szpinak zawierają potas, który działa przeciwobrzękowo. Seler, czereśnie, arbuz, pietruszka, truskawki pomogą pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Natomiast cykoria, seler, maliny, szpinak, grejpfruty, jabłka i truskawki przyspieszą przemianę materii.
  • Włącz do jadłospisu produkty pełnoziarniste – ciemne pieczywo, kasza gryczana, ryż brązowy, mąka razowa. Zawierają one błonnik dzięki czemu wolniej je trawimy i na dłużej czujemy sytość.
  • Nie zapomnij o potrawach z ryb – są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Zabezpieczają przed odkładaniem zapasów tłuszczu i przyspieszają jego spalanie
  • Pij dużo wody – woda mineralna z niską zawartością sodu pomoże oczyścić organizm z toksyn

Jeżeli walka z cellulitem ma być skuteczna nie wystarczy tygodniowa, miesięczna czy nawet roczna dieta. Najlepszy sposób na walkę z pomarańczową skórką to połączenie zdrowej, zrównoważonej diety i aktywności fizycznej.
Ocena (3.7) Oceń:
Pasaż zakupowy