Płaski brzuch - wskazówki i porady. Co jeść aby mieć płaski brzuch?

Mimo że brzuch stanowi nieco bardziej ukrytą część ciała niż ramiona czy nogi, jego wygląd często jest powodem kompleksów. Wbrew pozorom, nie tylko osoby z nadwagą zmagają się z problemem wzdęć i nadmiarem tkanki tłuszczowej w tym miejscu. Odstający brzuch często zaburza symetrię całego ciała i sprawia, że obawiamy się zakładać dopasowane ubrana, mimo zgrabnej sylwetki. Popularne ćwiczenia, takie jak np. 50 brzuszków dziennie, rzadko rozwiązują ten problem. Co zatem możemy zrobić, żeby osiągnąć efekt zdrowego i idealnie płaskiego brzucha?



pixabay.compixabay.com

Aby pozbyć się tzw. „oponki”, powinniśmy pamiętać nie tylko o odpowiedniej aktywności fizycznej i zbilansowanej diecie. Oto garść wskazówek, które pomogą zdecydowanie poprawić kondycję naszego brzucha i osiągnąć efekt „fit”:

Pij wodę

Wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z odpowiedniego nawodnienia organizmu. Dobrej jakości H20 poprawia nie tylko samopoczucie i wygląd cery, lecz także usprawnia metabolizm i zapobiega przykrym wzdęciom. Najlepsze efekty można osiągnąć pijąc wodę alkaliczną, która, poza tym, że ma o wiele lepszy smak od zwykłej
Woda alkaiczna
Najlepsze efekty można osiągnąć pijąc wodę alkaliczną, która pomaga zmniejszyć zakwaszenie organizmu. Aby zadbać o swój brzuch, najlepiej wypijać co najmniej jedną szklankę wody na czczo, zaraz po przebudzeniu i 30 minut przed posiłkiem.
kranówki, pomaga zmniejszyć zakwaszenie organizmu. Aby zadbać o swój brzuch, najlepiej wypijać co najmniej jedną szklankę wody na czczo, zaraz po przebudzeniu i 30 minut przed posiłkiem. Kiedy jesteśmy poza domem, warto zadbać o stały dostęp do wody. Jeżeli mamy problem z wyrobieniem w sobie nawyku wypijania odpowiedniej ilości H20, możemy skorzystać z pomocnej aplikacji na Androida o nazwie „Hydro”.

Unikaj przetworzonej żywności

Dania gotowe, w szczególności wysokoprzetworzone, poza tym, że są niezdrowe, sprawiają, że nasz organizm zużywa mnóstwo energii i enzymów, by je strawić. Produkty pełne prostych węglowodanów są głównym sprawcą „oponki” na brzuchu. Z tego powodu, poza gotowymi potrawami typu pizza czy lasagne, należy ograniczyć spożycie jasnego pieczywa, makaronów, napojów słodzonych, drożdżówek, etc. Powinniśmy przy tym pamiętać, że produktami, które wyjątkowo negatywnie wpływają na wygląd naszego brzucha są słodycze. Z reguły stanowią one połączenie węglowodanów prostych i tłuszczów oraz szkodliwego syropu glukozowo-fruktozowego. W naszej diecie powinniśmy natomiast umieścić pieczywo pełnoziarniste, pokarmy wysokobłonnikowe, różnorodne warzywa i owoce, a także jak najwięcej żywności typu „raw”.
fot. pixabay.com
pixabay.com


Owoce łącz świadomie

Owoce same w sobie stanowią cenne źródło witamin i antyoksydantów, jednak nieprawidłowo zmieszane mogą przyczynić się do powstawania problemów trawiennych skutkujących wzdęciem, nadmiarem gazów czy nawet zgagą. Z tego względu warto łączyć owoce wg określonych zasad:
  • owoce słodkie (np. banany) jemy z owocami słodkimi lub półkwaśnymi (np. winogrona, jabłka);
  • owoce kwaśne (cytrusy) łączymy z innymi owocami z tej kategorii;
  • owce ciężkostrawne i kaloryczne, takie jak np. awokado, jemy w niewielkich ilościach naraz;
  • owoce składające się głównie z wody i minerałów (np. arbuz) jemy wyłącznie z innymi owocami tego rodzaju.
Uwaga na owoce!
Owoce same w sobie stanowią cenne źródło witamin i antyoksydantów, jednak nieprawidłowo zmieszane mogą przyczynić się do powstawania problemów trawiennych skutkujących wzdęciem, nadmiarem gazów czy nawet zgagą.
Oprócz tego, warto jest samodzielnie przygotowywać sałatki owocowe, ponieważ oferowane w sklepach mieszanki często zawierają  konserwanty, a owoce są łączone w sposób przypadkowy.

Upewnij się, że nie masz alergii lub nietolerancji pokarmowej

Nietolerancje pokarmowe dotyczą obecnie coraz większej grupy ludzi. Mogą one mieć podłoże immunologiczne – wówczas polegają na nadprodukcji przeciwciał typu IgG. Ich nadmiar powoduje reakcję obronną organizmu i zwalczanie zdrowych tkanek, wskutek czego dochodzi do uszkodzenia ścianek jelita. Czynniki, które podrażniają nasz układ pokarmowy (np. niektóre leki czy infekcje) sprawiają, że niestawione resztki pokarmu trafiają do krwioobiegu. Organizm zaczyna traktować je jak zagrożenie, mimo że w rzeczywistości nie są niebezpieczne. Inny typ nietolerancji pokarmowej nie jest związany z działaniem układu immunologicznego i wynika z reguły z zaburzeń trawiennych. Sprawcami uporczywych dolegliwości mogą być takie składniki pokarmów, jak laktoza, konserwanty czy wzmacniacze smaku. Braki w enzymach trawiennych wywołują objawy chorobowe dotyczące jednego narządu albo całego układu pokarmowego. Mogą wystąpić problemy takie, jak wzdęcia, biegunki czy zaparcia. Z kolei alergie pokarmowe stanowią niewłaściwą odpowiedź organizmu na dany składnik diety i są związane z działaniem układu immunologicznego. Na nasilenie alergii wpływa stopień zanieczyszczenia środowiska, a także egzotyczna i mocno przetworzona żywność. Objawy reakcji alergicznej to najczęściej obrzęk ciała, wysypka, katar, bóle brzucha i głowy. Tego rodzaju dolegliwości nie tylko powodują dyskomfort w codziennym funkcjonowaniu, lecz także negatywnie wpływają na wygląd naszego brzucha.
Jeżeli chcemy mieć płaski brzuch nie można zapominać o regularnych ćwiczeniach. Fot. pixabay.com


Dokładnie przeżuwaj jedzenie

Jedzenie w biegu i niedokładne żucie pokarmu utrudnia trawienie i może przyczyniać się do efektu wzdętego brzucha. Aby poprawić sylwetkę i, przy okazji, zdrowie, powinniśmy przeżuwać każdy kęs dokładnie i delektować się smakiem jedzenia. Taka praktyka nie tylko pozwoli nam czerpać przyjemność z posiłku, lecz także pozwoli nam się zrelaksować.
Pij ziółka

W walce o płaski brzuch wspierają nas również zioła. Oto wybrane rośliny, z których można sporządzać napary o działaniu poprawiającym pracę jelit i przy okazji redukującym nadmiar tkanki tłuszczowej:


Pamiętaj o regularnych ćwiczeniach i masażach

Odpowiednia aktywność fizyczna nie tylko wzmaga wydzielanie endorfin i pomaga się odstresować, lecz także przyspiesza metabolizm i sprawia, że nasze ciało wygląda lepiej. Aby dodatkowo zadbać o płaski brzuch warto zafundować sobie masaże, które poprawią trawienie. Najlepiej stosować przy takim zabiegu ulubiony olejek eteryczny i masować brzuch zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Płaski brzuch to również dobre samopoczucie!

Poza wymienionymi trikami, które pomogą osiągnąć wymarzony płaski brzuch, warto przeprowadzić przynajmniej raz w roku dietę oczyszczającą organizm z toksyn, wysypiać się i stosować kosmetyki ujędrniające o dobrym składzie. Jeżeli uda nam się wdrożyć do codziennego życia przynajmniej część działań, poprawiających funkcjonowanie układu trawiennego i redukujących zbędne kilogramy, odczujemy nie tylko satysfakcję. Płaski brzuch sprawi, że szybko zapomnimy o kompleksach, a nasze samopoczucie znacznie się poprawi. Pamiętajmy, że bycie „fit” to również stan umysłu!
Alicja Chrząszcz


Bibliografia

  1. “http://www.juliacaban.pl”; data dostępu: 2017-02-10
  2. “http://www.dailymail.co.uk”; data dostępu: 2017-02-10
  3. “http://www.sekretydiety.blogspot.com”; data dostępu: 2017-02-10
Moim zdaniem
Stosujesz dietę na płaski brzuch?
Ocena (4.0) Oceń:

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy