Dni Siewu 2020 Kalendarz biodynamiczny - Maria Thun

Sklep: Uprawiaj.pl
Uprawiaj.pl

Cena: 15.00zł
Dni Siewu 2020 (Maria Thun) - rocznik, kalendarz biodynamiczny opracowany na podstawie badań konstelacji, zestawiony przez Marię Thun i Matthiasa K.
Thuna Całoroczne zalecenia dla ogrodników, działkowców, rolników, wino-ogrodników i pszczelarzy.
Rocznik podaje najkorzystniejsze terminy wysiewów i sadzenia roślin, zabiegów pielęgnacyjnych (np. spulchniania gleby) i zbierania plonów, oraz dni korzystne do pielęgnacji pszczół.
Uwzględnia też tzw. dni krytyczne - czas oddziaływania określonych układów konstelacyjnych.
Kalendarz powstał w oparciu o własne, ponad pięćdziesięcioletnie doświadczenia prowadzone przez Marię Thun.
Idee i inspiracje kalendarza biodynamicznego Wiedzę o oddziaływaniu Słońca, Księżyca i planet na życie na Ziemi wykorzystywano już w starożytności.
W czasach nowożytnych dopiero austriacki filozof Rudolf Steiner wskazał drogę umożliwiającą poznanie rytmów kosmicznych (na Kursie Rolniczym, w roku 1924).
Jako pierwszy, wskazówki te wykorzystał praktycznie Franz Rulni, który wyniki własnych badań przekazał w postaci zaleceń kalendarzowych, określających korzystne terminy siewu i pielęgnacji roślin.
Kalendarz ten opierał się na konstelacjach planet i dotychczas znanych rytmach księżyca, brał też pod uwagę stare praktyki rolników.
Kalendarz Marii Thun Wiedzę tę wykorzystała w swoim gospodarstwie Maria Thun, która po wielu doświadczeniach uzupełniła i poprawiła dotychczasowe zalecenia.
Wydawane co roku, tłumaczone na 27 języków, oparte na ciągłych badaniach "Dni siewu" stały się dziełem życia Marii Thun.
Po śmierci Marii Thun, kalendarz jest opracowywany przez jej syna Matthiasa K.
Thuna.
Poniżej można zobaczyć wywiad z Michaliną Osetek z wydawnictwa Otylia, zajmującego się wydawaniem Dni Siewu i innych książek poświęconych ogrodnictwu biologiczno-ekologicznemu. Inne książki biodynamiczne autorstwa Marii Thun Uzupełnieniem "Dni Siewu" są inne książki napisane przez panią Mar...

Napisz opinie

Podaj imię:

Napisz opinię: Informacja: HTML nie jest obsługiwany!

Ocena: Złe           Dobre