Ciekawostki

Zorza polarna, aurora Zorza polarna

Zorze polarne (aurora borealis, aurora australis) to zjawisko, obserwowane głównie w okolicach podbiegunowych, acz przytrafia się ono również nad Polską czy nawet na równiku.Przyczyną powstawania zórz są występujące na Słońcu burze magnetyczne. Nasza gwiazda wyrzuca wówczas w przestrzeń tzw. wiatr słoneczny – protony i elektrony o niezwykle wysokim potencjale energetycznym. ... » więcej

Komar Anopheles albimanus stanowi wektor malarii. Fot. Credit: James GathanyContent Providers(s): CDC [Public domain], via Wikimedia Commons Globalne ocieplenie sprzyja malarii?

Zmiany klimatyczne mają związek ze wzrostem zachorowań na malarię. – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „US Journal Science”Jednym z takich krajów, gdzie globalne ocieplenie będzie wiązało się ze wzrostem zachorowań na malarię jest Tanzania. ... » więcej