Środowisko - Ekologia.pl
Ekologia.pl Środowisko

Środowisko

Panda wielka jest bardzo rzadkim zwierzęciem. Źródło: V-yan/Shutterstock
Przyroda
Panda wielka niczym maskotka. Oto dlaczego wszyscy kochają te zwierzęta!

Od 1961 r. panda wielka jest symbolem Światowego Funduszu na rzecz Przyrody (WWF). Doskonale rozpoznawalny biało-czarny logotyp okazał się strzałem w dziesiątkę nie tylko pod względem marketingowym, ale i ekologicznym. Po dekadach wysiłków w 2016 r. pandę przesunięto bowiem z listy gatunków zagrożonych wyginięciem na listę gatunków narażonych. Czy sympatyczny miś może już więc odetchnąć ze spokojem?

Żmija zygzakowata, fot. shutterstock
Przyroda
Żmija: czy to najbardziej niedoceniane zwierzę świata? Odkryj prawdę!

Oślizgłe, mściwe a do tego śmiertelnie jadowite– to pierwsze skojarzenia ze żmiją u osób które nawet nie widziały tego zwierzęcia. A przecież  to ważny gatunek dla ekosystemu, wykorzystywany od lat w medycynie.

Kameleon wbrew pozorom nie jest wcale królem kamuflażu, fot. Baishev/Shutterstock
Przyroda
Zaskakujące zwierzęta z niesamowitym kamuflażem! Czy potrafisz je zauważyć?

Sztuka kamuflażu w świecie zwierząt to jeden z najdoskonalszych sposobów samoobrony. Trudno bowiem chwycić, a tym bardziej pożreć kogoś, kogo nie widać. Z drugiej strony, możliwość wtopienia się tło to również ogromna wygoda dla drapieżców, którzy mogą niepostrzeżenie podejść do swej ofiar. I chociaż tysiące gatunków na świecie odznacza się sprzyjającym umaszczenie, niektóre zwierzęta kamuflaż opanowały do absolutnej perfekcji.