Środowisko - Ekologia.pl
Ekologia.pl Środowisko

Środowisko

Pszczoła – jak wygląda? Ile żyje?
Wywiady
Jesteśmy uzależnieni od zapylaczy!

Szacuje się, że na świecie blisko 90 proc. roślin zapylają zwierzęta, a wśród nich ogromny udział mają właśnie pszczoły. Wiele z tych roślin stanowi pokarm dla człowieka, część wykorzystywana jest także do produkcji ubrań, leków i kosmetyków. 153 mld € to roczna wartość światowych upraw, które zależą od zapylania ‒ mówi w wywiadzie dla Ekologia.pl, Katarzyna Dytrych, przyrodnik i Prezes w Fundacji „Za górami, za lasami”

Orlik grubodzioby – jeden z drapieżnych ptaków Polski
Przyroda
Zabójczy myśliwi: poznaj 10 najbardziej niebezpiecznych ptaków drapieżnych w Polsce

Nie są przesadnie kolorowe i nie umilają nam życia trelami – drapieżne ptaki Polski zachwycają jednak siłą, zręcznością, a nierzadko i rozmiarami. Niektóre z nich stały się przyjaciółmi człowieka i od wieków wykorzystywane są w sokolnictwie. Inne coraz częściej pojawiają się nad rodzimymi miastami w poszukiwaniu pożywienia. Oto 10 drapieżnych ptaków w Polsce, które naprawdę…

Żaba dalmatyńska, fot. shutterstock
Przyroda
Żaba dalmatyńska: rzadki skarb ukryty na polskich ziemiach!

Żaba to żaba, musi być zielona. Otóż okazuje się, że nie musi. Mamy dwie zasadnicze grupy tych płazów, tzw. żaby zielone oraz żaby brunatne. Tym razem będzie o jednej z żab brunatnych. Podobnej do reszty członków tej grupy, ale jednak innej. Gdyby była taka sama, nie byłoby żadnego sensu, by wyróżniać odrębny gatunek, a tak jest i ona. Żaba dalmatyńska najrzadsza z wszystkich żab brunatnych występujących w Polsce.