Napędy hybrydowe, ogniwa wodorowe, baterie słoneczne na dachu, modyfikowane silniki spalinowe i wiele innych nowoczesnych technologii wykorzystują studenci z całego świata, aby przygotować pojazdy, którymi startują na zawodach Shell Eco – Marathon. Wszyscy budują ekstremalne wehikuły, którymi chcą przejechać w maju br. jak największą liczbę kilometrów na jednym litrze paliwa.
Również w Polsce powstają zaawansowane konstrukcje przeznaczone do startu w europejskiej edycji zawodów odbywających się u naszych zachodnich sąsiadów w Lausitz. Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów SKAP na wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej jest jednym z krajowych zespołów, który kolejny rok z rzędu przygotowuje pojazdy do walki na torze.

Źródło: SKAP

Źródło: SKAP

2006 Shell Eco Marathon, źródło: SKAP

Źródło: SKAP
Oprócz walki o najmniejsze spalanie Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów uczestniczy również w projekcie formuły student, gdzie apetyt na paliwo nie ma najmniejszego znaczenia, a bardziej od oporu aerodynamicznego liczy się docisk i ”trzymanie” w zakrętach. Niezależnie od tego, w jakich projektach studenci uczestniczą oraz jaki wynik osiągają, najważniejsza jest idea, która rozwija i promuje młodych, ambitnych ludzi.
Źródło: SKAP
Kropelka SEM 2010, źrodło: SKAP

Kropelka team 2011, źródło: SKAP
inż. Karol Majchrzak
Moim zdaniem
Czy samochody elektryczne można uznać za ekologiczne?