Aplikacja Pl@ntNet - pomoże rozpoznać rośliny - drzewa, krzewy, kwiaty itp.

Ile razy, stojąc w kolejce w kwiaciarni zastanawiałeś się, jak się nazywa kwiatek, który chcesz kupić dla Babci na urodziny? Lekarstwem na tę bolączkę jest Pl@ntNet ‒ aplikacja, która w ciągu kilkunastu sekund odpowie na pytanie „jaka to roślina”?

pixabay.compixabay.com

Jeżeli jesteś początkującym ogrodnikiem, to aplikacja Pl@ntNet może ci się przydać. Działa jak Shazam, z tą różnicą, że zamiast muzyki ‒ pozwala rozpoznawać gatunki roślin bez wielogodzinnego studiowania atlasów. Instalujemy aplikację na telefonie, robimy zdjęcie interesującej nas rośliny, a system szybko podpowie, z jakim gatunkiem mamy do czynienia.

Pl@ntNet został stworzony przez francuskich naukowców z czterech, instytucji badawczych: Cirad, IRA, Inria/IRD oraz the Tela Botanica Network. W bazie znajduje się już kilkanaście tysięcy gatunków roślin, głównie z Europy Zachodniej. Aplikacja pokazuje też podstawowe informacje na temat szukanej rośliny i kieruje nas na stronę Wikipedii. Aplikację można znaleźć w sklepach Apple App Store i Google Play.