Triggo ‒ ni to auto, ni motocykl

Ni to auto, ni motocykl. Z jednej strony pozwala przezwyciężyć korki i pokonać deficyt przestrzeni parkingowej, z drugiej przewiezie w komfortowych warunkach dwie osoby. Jest przy tym przyjazny środowisku. Polski pojazd Triggo dzięki swoim cechom może stanowić serce systemu transportu miast przyszłości – Smart City.



triggo.pltriggo.pl

Triggo wymyślił Rafał Budweil, który jest jednocześnie motocyklistą i kierowcą auta. Przejazd do- i z pracy przez zatłoczone w godzinach szczytu centrum miasta zajmował mu samochodem przeszło półtorej godziny. Ten sam przejazd na motocyklu – zaledwie 20 minut. Co więcej dla motocykla, czy skutera znacznie łatwiej znaleźć miejsce do zaparkowania.

Istota koncepcji jest niezwykle prosta. Triggo posiada dwa tryby pracy. W „trybie manewrowym”, przeznaczonym do przejazdów przez korki i do parkowania, oraz tryb „drogowy”, który zapewnia niezbędną stabilność do poruszania się z większymi prędkościami. Stabilność niezbędną do poruszania się z większymi prędkościami Triggo uzyskuje dzięki zastosowaniu innowacyjnego podwozia o zmiennej geometrii. Po przejściu do Trybu Drogowego przednie koła pojazdu rozsuwają się na szerokość typową dla niewielkich samochodów miejskich. Z kolei przejście do trybu manewrowego sprawia, że Triggo się kurczy do rozmiarów „koperty parkingowej” (260 cm na 110 cm), może zatem swobodnie zmieścić się na miejscu parkowania dla jednośladu.
http://triggo.pl/
http://triggo.pl/


Co więcej, podczas „składania” zawieszenia do konfiguracji manewrowej, przednie koła Triggo cofają się, dzięki czemu można z powodzeniem parkować prostopadle do krawężnika. W dobie obciążenia ruchu miejskiego w dużych aglomeracjach miejskich, pojazdy Triggo radykalnie poprawiają możliwości dotarcia do wyznaczonego punktu szybciej i taniej niż przy normalnych środkach transportu.

Triggo wpisuje się najnowsze trendy mobilności miejskiej i ekonomii współdzielenia. Jako jeden z pierwszych na świecie, jest projektowany przede wszystkim z myślą o wykorzystaniu w platformach wynajmu automatycznego. Jego wzmocniona konstrukcja zniesie trudy intensywnego użytkowania, a zaawansowane cyfrowe systemy monitoringu i zarządzania oparte o technologię IoT zapewnią sprawną, bezpieczną i długotrwałą eksploatację.

Kompaktowe rozmiary umożliwiają budowę pięciokrotnie bardziej wydajnych stacji ładowania i wynajmu. System modularnych baterii pozwala skrócić, kiedy to konieczne, przestoje związane z ładowaniem akumulatorów z godzin do zaledwie kilku minut. Jedyne w swoim rodzaju właściwości jezdne i wyjątkowe „user experience” zawierające najlepsze cechy samochodu i jednośladu zjednają mu sympatię użytkowników.

Na razie dostępny jest prototyp badawczy urządzenia, testowany w warszawskim Przemysłowym Instytucie Motoryzacji (PIMOT). Prototypy przedprodukcyjne wyjechać ma na polskie ulice w lecie tego roku, a debiut rynkowy przewidziany jest na 2019-2020 roku.
http://triggo.pl


Ocena (1.8) Oceń: