Bałtyk. Konkurs „Bałtyk – nasze morze” - konkurs na plakat
Ekologia.pl Styl życia Ciekawostki Konkurs „Bałtyk – nasze morze” rozstrzygnięty

Konkurs „Bałtyk – nasze morze” rozstrzygnięty

Konkurs „Bałtyk – nasze morze” rozstrzygnięty
Konkurs „Bałtyk – nasze morze” rozstrzygnięty

W ramach projektu „Bałtyk – nasze morze” Fundacja Nasza Ziemia ogłosiła w marcu ogólnopolski konkurs na plakat promujący ochronę Morza Bałtyckiego. Na konkurs, zorganizowany we współpracy z Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej, nadeszło 186 prac, z czego 151, spełniało formalne kryteria konkursu i zostało poddane ocenie merytorycznej. Jury, pod przewodnictwem Andrzeja Pągowskiego wybrało plakat autorstwa Grzegorza Myćki z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Konkurs na plakat był jednym z elementów projektu Fundacji Nasza Ziemia – „Bałtyk – nasze morze”, który jest kontynuacją działań kampanii Międzynarodowe Sprzątanie Bałtyku, której tegoroczna, ósma już, odsłona, jest pierwszą skierowaną w tak dużym stopniu do mieszkańców całej Polski – nie tylko wtedy kiedy przebywają nad morzem.

Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie plakatu, który obrazowałby związek Polski z Morzem i przyczynił się do budowania poczucia odpowiedzialności mieszkańców za stan ekosystemu i zasobów Bałtyku. To przede wszystkim, względy historyczne zaważyły na tym, że wciąż wielu mieszkańców terenów nie mających bezpośredniego połączenia z Bałtykiem, nie czuje związku z polskim Morzem i odpowiedzialności za jego stan, a przecież aż 99,7 % powierzchni naszego kraju należy do zlewni Bałtyku.

Oznacza to, że wody niemal wszystkich rzek wpływają do morza, niosąc ze sobą zanieczyszczenia, które dostały się do rzek z terenu całego kraju.

Według Jury konkursu w składzie: Andrzej Pągowski (artysta grafik, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Kreacja-pro Warszawa, Dariusz Zatorski (wieloletni dyrektor kreatywny, reżyser), Prof. Paweł Nowak (prorektor ASP w Warszawie), Lech Kaczoń (Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce), Mariusz Knorowski (Kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie), Ireneusz Stankiewicz (Fabryka Komunikacji Społecznej), Sławomir Brzózek (Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia), Małgorzata Izdebska (Członek Zarządu Fundacji Nasza Ziemia, Agnieszka Wieczorek (koordynatorka konkursu), projektem, który najlepiej spełnił to kryterium był projekt autorstwa pana Grzegorza Myćki z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Laureat konkursu otrzyma nagrodę pieniężną, a jego projekt stanie się oficjalnym plakatem kampanii wroku 2014 i zostanie wydrukowany w 6500 egzemplarzy, które będą dystrybuowane na terenie całego kraju.

Plakat autorstwa Grzegorza Myćki

Jury przyznało również dwa wyróżnienia, dla Pana Marcina Harasimowicza i Pani Magdaleny Walczak.

Plakat autorstwa Magdaleny Walczak

Plakat autorstwa Marcina Harasimowicza

4.6/5 - (5 votes)
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments

Trzeba uczulać ludzi by nie myli opryskiwaczy w rzekach, nie spuszczali szamb ani nie wylewali innych ścieków, pilnować by nie robiły tego fabryki ani huty itd.:)