Zdrowy obiad dla dzieci – pomysły, które spodobają się Twoim podopiecznym

Obiad dla dzieci jest bardzo ważnym posiłkiem, którego nie powinno się omijać. Zdrowy obiad dla dzieci musi być przede wszystkim dobrze dopasowany do ich wieku. Inne pożywienie odpowiednie będzie dla dzieci w wieku dwóch lub trzech lat, a jeszcze inne dla dzieci szkolnych. Obiad dla najmłodszych powinien być nie tylko pyszny, ale też pożywny, a więc dostarczający cennych witamin i składników odżywczych. Co podać dziecku na zdrowy obiad? Czym karmić najmłodszych i co zrobić, jeśli maluch niechętnie jada obiady? Sprawdź najciekawsze pomysły na zdrowe obiady, które spodobają się podopiecznym.



rodzinafot.shutterstock
Zdrowy obiad dla dzieci – szybki, pyszny i wartościowy pomysł na obiad

Co powinny jeść dzieci na zdrowy obiad? To musi znaleźć się w obiedzie dla malucha!

Jedzenie jest bardzo ważne dla każdego z nas. Tak samo, jak człowiek dorosły, dziecko również potrzebuje wysokiej jakości pożywienia. Jednym z najważniejszych punktów jadłospisu jest oczywiście treściwy i sycący obiad, który dostarczy dzieciom energii i cennych wartości odżywczych. Maluchy potrzebują jej do tego, aby móc każdego dnia odkrywać świat i uczyć się nowych rzeczy. Nawet szybki obiad, jeśli będzie składać się z wysokojakościowych składników, może dostarczyć witamin oraz siły koniecznej do poznawania świata. Pomijanie obiadów nie jest dobrym pomysłem, ponieważ niejedzące go maluchy nie będą mogły zdrowo rozwijać się i rosnąć. Warto zadbać więc o to, aby każde dziecko codziennie jadło ciepły obiad – dopasowany do swojego wieku oraz pełen cennych witamin.
Dziś nie ma większego problemu z zakupem dobrych jakościowo produktów w markecie, z których można ugotować zdrowy obiad dla dzieci. W dodatku wcale nie trzeba przesiadywać wielu godzin dziennie w kuchni, aby stworzyć treściwy i pożywny posiłek. Risotto z siekanym chudym mięsem, warzywna zupa czy pełnoziarnisty makaron z pomidorkami to maksymalnie kilkadziesiąt minut pracy. Rodzice, którzy nie mają czasu na gotowanie w ciągu dnia, równie dobrze przyszykować mogą posiłek dzień wcześniej – wówczas następnego dnia wystarczy go tylko podgrzać. Ważną sprawą jest również, aby zachęcić niejadków do spożywania obiadu. Dla niektórych rodziców okazać się to może jednak sporym wyzwaniem. W jaki sposób udekorować talerz, aby dziecko zjadło obiad? Co dokładnie powinno się na nim znaleźć? Najciekawsze przepisy na zdrowe obiadki dla dzieci znajdziesz tutaj: https://fajnegotowanie.pl/przepisy/tagi/zdrowy-obiad/.
Jedzenie dla małych dzieci – jaki pomysł będzie najlepszy?

Zdrowy obiad dla dzieci powinien być przede wszystkim odpowiednio zbilansowany, a także pełen wartości odżywczych. Dla najmłodszych zawsze świetnie sprawdzają się warzywa np. w postaci warzywnej papki. Obiad powinien być sycący i pożywny, a także uzupełniający organizm w cenne dla najmłodszych witaminy. Bardzo ważne jest, aby w obiedzie dla dzieci znalazły się zdrowe i pełnowartościowe węglowodany, białka oraz tłuszcze. Jest to istotne, ponieważ tylko odpowiednio zbilansowane posiłki zapewniają dzieciom zdrowy rozwój.

Jak wygląda zdrowy obiad dla dzieci szkolnych? Najlepiej serwować im warzywa z pełnoziarnistymi wyrobami mącznymi i drobnymi kawałkami mięsa lub ryb (np. łososia). Równie dobrze można podawać im warzywa w postaci ciepłej zupy typu krem. Ważne, żeby posiłki były kolorowe i zachęcające maluchy do jedzenia. Świetnie sprawdzają się też gotowane ziemniaki z chudym mięsem (np. z kurczaka) i surówką z marchewki. W obiedzie powinny pojawić się pełnowartościowe węglowodany, białka i tłuszcze, które ułatwiają i przyspieszają wchłanianie się witamin do organizmu. Niezwykle istotna jest także kaloryczność potraw. Należy dostosować ją do wieku i zapotrzebowania dzieci, a także ich aktywności ruchowej i wymagań zdrowotnych. Zdrowy obiad dla dzieci nie powinien być też solony bądź przyrządzany niezdrową metodą obróbki (np. smażony na głębokim tłuszczu).

Pomysł na zdrowy obiad dla dzieci – co podawać maluchom na obiad?


Dziecko nie chce obiadu. Co zrobić, żeby zachęcić je do jedzenia?

W wielu rodzinach zdarza się, że dziecko nie chce jeść – nie tylko obiadu, ale w ogóle nie przepada za jedzeniem. Nie powinno się pobłażać dzieciom i pozwalać im na omijanie głównych posiłków. Obiad jest oczywiście jednym z nich! Gdy będziesz zezwalać dziecku na niejedzenie obiadu, może ono wyrobić sobie złe nawyki żywieniowe. Właśnie dlatego warto poznać kilka sposobów na to, jak zachęcać dzieci do jedzenia obiadu.

Przyrządzaj kolorowe posiłki, ponieważ atrakcyjnie wizualne talerze z jedzeniem zachęcają dzieci do konsumpcji. Podawaj też maluchowi mniejsze, ale częstsze porcje. Dziecko może nie mieć ochoty na obiad, ponieważ możesz nakładać mu zbyt duże porcje. Powyższe metody są nieskuteczne? Poproś pociechę, aby pomogła ugotować obiad! Jeśli dziecko zaangażuje się w jego tworzenie, z ciekawości zacznie jeść wykonane przez siebie danie. Ważną sprawą jest również, aby nie dokarmiać dzieci pomiędzy posiłkami. Na ok. 3 godziny przed obiadem nie powinno się dawać maluchom przekąsek.

Tani i zdrowy obiad dla dzieci. Pomysły, które zaskoczą najmłodszych!

Zdrowe obiady wcale nie muszą być przyrządzane przez pół dnia. Okazuje się, że zdrowe dania zrobić można w zaledwie kilkadziesiąt minut. Najważniejszy jest bowiem nie czas ich przygotowywania, a składniki, które znajdują się w posiłku. Obiad musi być pełnowartościowy, aby zapewnić dzieciom cenne witaminy i substancje odżywcze. Poniżej kilka przepisów, które warto wcielić do dziecięcego menu obiadowego.
•    Naleśniki z twarożkiem i warzywami – który maluch nie lubi słodkiego? Ten obiad jest zarówno słodki, jak i zdrowy oraz pełnowartościowy. Naleśniki warto przygotować na mące pszennej razowej, a następnie podawać je z lekkim twarożkiem i np. domowym dżemem albo startymi świeżymi jabłkami.

•    Makaron z duszonymi warzywami i mięsem drobiowym – najlepszy będzie oczywiście makaron z pełnego ziarna, który kupić można w formie najbardziej zachęcającej dzieci do jedzenia (np. cyferki lub literki). Warzywa można też ugotować na parze, a kurczaka drobno posiekać tak, aby dzieciom łatwo było go zjeść.

•    Zupa-krem – tak naprawdę zblendować można dowolne warzywa, które w połączeniu ze sobą zapewnią dzieciom prawdziwą porcję cennych składników odżywczych oraz witamin. Będzie to zdrowy obiad dla dzieci zarówno w wieku szkolnym, jak i roczniaków!


art. sponsorowany
Ocena (5.0) Oceń: