Bób na 3 sposoby - przepisy na dania z bobem

Fot. DaraKeroi_F[CC BY 2.0 ], Flickr.com Fot. DaraKeroi_F[CC BY 2.0 ], Flickr.com

Sezon na bób przypada na sam środek lata. Amatorzy tej strączkowej rośliny mogą w tym czasie eksperymentować do woli z jej kulinarnym zastosowaniem. Na bazie bobu można bowiem przygotować pożywne pasty kanapkowe, sałatki, a nawet zupę. Warzywo to, niewątpliwie, warto włączyć do codziennej diety, ze względu na wysoką zawartość kwasu foliowego, witamin z grupy B i żelaza.


Bób jest znany ludzkości już od czasów starożytnych. Jeszcze kilka wieków temu stanowił podstawowy element diety mieszkańców Europy Środkowej. Dziś roślina ta, po wielu latach zapomnienia, znów wraca do łask. Włączenie tego warzywa do diety, poza walorami smakowymi, może przynieść szereg korzyści dla naszego organizmu.  Zawarte w nim substancje mineralne, witaminy i błonnik w znacznym stopniu poprawiają jego funkcjonowanie. 100 gramów świeżych nasion bobu zapewnia nam 106% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy. Znajdziemy w nich również pełnowartościowe białko, witaminy z grupy B, fosfor, wapń, magnez, żelazo, cynk, miedź i mangan. Wartość energetyczna ugotowanego bobu jest przy tym dość spora - wynosi około 187 kcal w 100 g produktu. Jego indeks glikemiczny oscyluje zaś wokół 80 (IG suchych nasion = 40). Z tego powodu nie jest po produkt odpowiedni dla cukrzyków. Regularne spożywanie bobu u zdrowych osób usprawnia pracę jelit, obniża ryzyko zachorowania na nowotwory jelita grubego, obniża poziom cholesterolu, wspiera układ nerwowy, stabilizuje ciśnienie krwi, a nawet przeciwdziała depresji. Najwięcej składników odżywczych znajduje się w skórce bobu. Warzywo to przed poddaniem obróbce termicznej należy dokładnie opłukać – najlepiej gotować je na parze.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy