Grzybowe inspiracje w kuchni

danieźródło:materiały prasowe

Anglosasi boją się ich jak ognia, inni jak Azjaci czy Słowianie przepadają za nimi i nie wyobrażają sobie bez nich swojej kuchni. Grzyby od wieków nazywane „leśnym mięsem” - jak wykazują badania pod względem wartości energetycznej, zawartości białka oraz niektórych witamin (np. z grupy B czy PP) rzeczywiście mogą dorównać choćby potrawom mięsnym.

Grzyby z polskich lasów cieszą się zasłużoną renomą na całym świecie, no i wiadomo, że najsmaczniejsze są dania przygotowane z własnoręcznie uzbieranych trofeów. Jeśli ktoś szuka kulinarnych inspiracji, wśród przepisów na dania z grzybami leśnymi znajdzie nie tylko klasyczne grzybowe zupy i sosy, kapustę z grzybami czy grzyby marynowane, lecz także ciekawe pomysły na  „kaszotto” z grzybami, grzybowe leczo, pasztet, ryż z grzybami i kukurydzą, grzybowy gulasz.
kaszotto
Z grzybów można przygotować np. kaszotto.

Jeśli chcemy przygotować coś na szybko, a zarazem w pysznym, grzybowym wydaniu, z pomocą przychodzi nam marka The Green Woodpecker. W jej ofercie można znaleźć prawdziwe rarytasy dla miłośników leśnych skarbów - Risotto oraz Kaszotto z dodatkiem specjalnie wyselekcjonowanych grzybów. The Green Woodpecker Trill oferuje 4 rodzaje produktów: Risotto z dodatkiem pieczarek, Risotto wzbogacone borowikami, Kaszotto z kurkami oraz Kaszotto z podgrzybkami.
Produkty The Green Woodpecker Trill nie zawierają sztucznych barwników, konserwantów, czy chemicznych ulepszaczy smaku. W składzie znajdziemy jedynie kaszę bądź ryż, suszone grzyby oraz przyprawy. Wszystkie składniki dobierane są z olbrzymią starannością: do Risotto wykorzystano ryż arborio - oryginalny, pochodzący z Włoch ryż, tradycyjnie wykorzystywany do przyrządzania risotto, natomiast w Kaszotto znajdziemy kaszę gryczaną białą niepaloną, która cechuje się największą ilością wartości odżywczych z wszystkich kasz gryczanych. Jak podaje producent w risotto grzybów jest aż 6,4%, a w kaszotto 5,2%.

Jak przygotować danie?
Przyrządzenie dania jest wyjątkowo proste: wystarczy, że na patelni rozgrzejemy 3 łyżki oliwy, dodamy zawartość opakowania, całość zalejemy około 1 litrem bulionu, a następnie będziemy gotować, mieszając przez około 25 minut. Produkty zostały tak przygotowane, że mogą posłużyć jako samodzielne danie lub jako baza do dalszych kulinarnych poszukiwań.
Produkty można znaleźć na stronie: www.TheGreenWoodpeckerTrill.pl, gdzie znajdują się również przepisy na dania z grzybami oraz wiele ciekawych informacji na ich temat.

źródło:materiały prasowe