Pasty kanapkowe DIY – sposób na szybkie i zdrowe śniadanie

Pasty do kanapek to produkty, który doskonale sprawdzą się nie tylko jako imprezowa przekąska, lecz także jako element szybkiego i pożywnego śniadania, które możemy przygotować w kilka chwil. Możliwość samodzielnego decydowania o ich składzie sprawia, że każdy znajdzie swój ulubiony dodatek do chleba.



pixabay.compixabay.com


Pastę kanapkową możemy przyrządzić z rozmaitych składników – spośród tysiąca dostępnych przepisów, zarówno weganin, wegetarianin, jak i mięsożerca znajdzie coś dla siebie.

Oto kilka prostych w przygotowaniu i smacznych propozycji na zdrowe śniadanie:

Pasta z czerwonej fasoli z miętą

Składniki:

Przygotowanie:
Fasolę moczymy przez noc, a następnie gotujemy aż stanie się miękka. Suszone pomidory, czosnek, (ostygniętą) fasolę, miętę, oliwę i przyprawy wrzucamy razem do blendera i miksujemy. Gotowa pasta doskonale komponuje się z pełnoziarnistym, ciemnym pieczywem.


Pasta z wędzonego tofu i papryki

Składniki:

Przygotowanie:
Paprykę smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu, a następnie studzimy. Kiedy będzie miała temperaturę pokojową, wrzucamy ją razem z resztą składników do blendera i miksujemy na gładką masę.
Czerwona fasola
Czerwona fasola fot. pixabau.com/Insideout1


Pasta z czerwonej fasoli z tymiankiem

Składniki:
  • 1,5 szklanki ugotowanej fasoli czerwonej
  • 4 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • pół czerwonej cebuli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • pęczek natki pietruszki
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
Cebulę obieramy i kroimy, zaś natkę pietruszki myjemy, pozbawiamy twardych części łodyg i siekamy. Następnie wszystkie składniki miksujemy za pomocą blendera.
Pasta z bobu

Składniki:

Przygotowanie:
Bób gotujemy, studzimy i obieramy. Słonecznik lekko podprażamy na patelni i odstawiamy na bok do ostygnięcia. Młode cebulki i czosnek kroimy na drobne kawałki i podsmażamy na oliwie z oliwek. Następnie dodajemy pokrojony szczypiorek i odrobinę soli. Wszystko mieszamy i pozostawiamy do ostygnięcia. Bób blendujemy z sosem sojowym, jogurtem, czosnkiem i cebulką. Na koniec dodajemy natkę pietruszki i wszystko raz jeszcze miksujemy.
Smacznego!
Alicja Chrząszcz

Bibliografia

  1. “http://www.agataberry.pl”; data dostępu: 2017-03-18
  2. “http://www.agamasmaka.pl”; data dostępu: 2017-03-18
Ocena (4.3) Oceń:

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy