Karaluchy to prawdziwi indywidualiści
Skąd u karaluchów taka zdolność przetrwania? W jaki sposób karaluchy dostosowują się do zmieniającego się środowiska? Karaluchy to proste zwierzęta, ale mają osobowości i różne charaktery. – przekonują badacze.
Drakula żyje i jest rybą
Naukowcy przyjrzeli się bliżej niewielkiej azjatyckiej rybie z gatunku Danionella Dracula. Zgodnie z nazwą zwierzę przypomina mitologicznego wampira, chociaż nie odżywia się krwią.
Modliszka - opis, występowanie i zdjęcia. Owad modliszka ciekawostki
Miłosny kanibalizm modliszek
Modliszka znana jest przede wszystkim z tego, że niezbyt dobrze traktuje swoich partnerów. Jednak mało kto wie, skąd wzięła się jej nazwa i jakie przesądy dotyczą tego owada. Czy zawsze "miłość" modliszek kończy się zgubą samca?
Kanibalizm wśród francuskich chomików
Chomiki po zjedzeniu kukurydzy stają się kanibalami!
Naukowcy dokonali wstrząsającego odkrycia – żyjące w północno-wschodniej Francji dzikie chomiki po zjedzeniu lokalnej kukurydzy popadają w kanibalizm i pożerają własne potomstwo!
Jak startowały pterozaury
Oczywiście do latania potrzebne są skrzydła, jednak do startu w przestworza konieczne są także silne kończyny. O tym jak startowały pterozaury, uczeni poinformowali na łamach czasopisma Zitteliana.
Zwierzęta mówią, trzeba tylko umieć słuchać
Zwierzęta mówią nie tylko w wigilię. Trzeba tylko umieć słuchać. Papugi, gwarki czy lirogony znakomicie imitują ludzką mowę, a słów nierzadko używają z sensem. Nieco rzadziej zagadują do nas ssaki, choć szympansy ponad słowa przedkładają gesty. Według tradycji wigilijna noc jest jedyną w ...
Ryba przyłapana na używaniu narzędzi
Czy ryby potrafią korzystać z narzędzi? Okazuje się, że tak. Czego dowodem są zdjęcia, na których widać jak ryba z rodziny wargaczowatych (Choerodon schoenleinii) wykorzystuje skałę, by otworzyć skorupkę małża – podaje Daily Mail.
To będzie udany rok dla orłów przednich
To będzie naprawdę udany rok dla populacji orła przedniego. Do tej pory aż 14 młodych orłów ptaków opuściło gniazda w Karpatach. W jednym z gniazd odchowała się nawet dwójka młodych, a to rzadki przypadek u tych ptaków.
Wieloryb u wybrzeży Bałtyku
U wybrzeży Bałtyku zaobserwowano wieloryba. Na razie nie wiadomo co to za gatunek, dlatego ekolodzy apelują o zgłaszanie wszelkich obserwacji tego morskiego ssaka.
Ropuchy szare ruszyły na gody
Trwają wędrówki godowe żyjących na Podkarpaciu, m.in. w Bieszczadach i Beskidzie Niskim, ropuch szarych − powiedział PAP we wtorek Marek Holly z Bieszczadzkiego Parku Narodowego.