W podkarpackich lasach coraz więcej zwierzyny leśnej
Polskie lasy pełne niedźwiedzi, żubrow i wilków
Lasy Podkarpacia pełne są dzikiej zwierzyny. W regionie żyje m. in. 170 niedźwiedzi, 270 żubrów, 500 wilków i 9,6 tys. bobrów – informuje  Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krośnie.
Wiosna na całego! Pierwsze bociany już w Kłopocie!
Wiosna na całego! Bociany już w Kłopocie!
We wtorek 17 marca w godzinach popołudniowych do Kłopotu w Lubuskiem przyleciały pierwsze dwa bociany. Tegoroczny przylot ptaków do bocianiej wioski jest jednym z najszybszych na tle ostatnich kilku lat.
W Tatrach pojawiły się bobry. Czy zdetronizują świstaki?
Bobry w Tatrach? Świadczą o tym żeremia
W Tatrach pojawiły się bobry. Ślady obecności tych zwierząt – w postaci ściętych i obgryzionych z kory drzew − zostały zauważone już w październiku 2014 r. na Łysej Polanie.
W helskim fokarium narodził się bóg mórz i oceanów
W fokarium narodził się bóg mórz i oceanów
W fokarium Stacji Morskiej IOUG urodziła się pierwsza w tym roku foka. Focze szczenię o imieniu Neptun przyszło na świat w poniedziałek 23 lutego br. nad ranem. Jeżeli wszystko się powiedzie, to wkrótce urodzą jeszcze dwie kolejne foki, które znajdują się pod opieką helskiego fokarium.
W Bałtyku żyje coraz więcej fok szarych
W Bałtyku żyje ponad 32 tys. fok szarych – o około 2,7 tys. więcej niż wykazały badania przeprowadzone rok wcześniej. Liczba tych morskich ssaków systematycznie rośnie: na przełomie lat 70. i 80. w akwenie było ich tylko 3-4 tysiące.
Zimowe ptakoliczenie. Rusza ogólnopolska akcja liczenia ptaków
OTOP zaprasza na „zimowe ptakoliczenie”!
Styczeń to szczególny okres dla ornitologów. Zawsze w ostatni weekend tego miesiąca odbywa się zimowe ptakoliczenie. Nie ma żadnych ograniczeń dla chcących uczestniczyć w liczeniu – każdy może notować, ilu przedstawicieli, którego gatunku odwiedza jego karmnik, ogród, skwer przed blokiem ...
Rekord! W Lubuskiem hibernuje prawie 40 tys. nietoperzy
Rekord! W Lubuskiem jest prawie 40 tys. nietoperzy
W Lubuskiem padł absolutny rekord liczby nietoperzy. W Międzyrzeckim Rejonie Umocnionym hibernuje 38.594 osobników z 9 gatunków, o 800 nietoperzy więcej niż w rekordowym 2008 roku.
W Szwecji trwa masowy odstrzał wilków
Rząd szwedzki wydał pozwolenie na odstrzał 44 wilków. Taka decyzja stanowi naruszenie przepisów Dyrektywy Habitatowej, według której wilk jest gatunkiem podlegającym ścisłej ochronie. − informuje WWF Polska.
Monitoring nietoperzy – w weekend rusza liczenie nietoperzy
W weekend rusza wielkie liczenie nietoperzy
W weekend rusza wielkie liczenie nietoperzy. 10 i 11 stycznia 2015 r. chiropterolodzy oszacują liczbą hibernujących ssaków w rezerwacie przyrody „Nietoperek” oraz obiektach wolnostojących Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego w Lubuskiem.
Foczy boom: trzy helskie foki są w ciąży
Trzy helskie foki szare są w ciąży. Jeśli nie będzie żadnych komplikacji, foki urodzą się na przełomie lutego i marca.  – mówi Katarzyna Pietrasik z WWF Polska.