Różnorodność biologiczna w Europie – badania projektu BEAGLE
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Różnorodność biologiczna w Europie – badania projektu BEAGLE

Różnorodność biologiczna w Europie – badania projektu BEAGLE

Fot. sxc.hu

Rozpoczął się międzynarodowy projekt BEAGLE skierowany do uczniów z różnych krajów Europy, który polega na obserwacji faz fenologicznych sześciu powszechnie występujących gatunków drzew. Dzięki temu, uczniowie będą mogli zobaczyć, jak człowiek może wpływać na stan różnorodności biologicznej.

Projekt BEAGLE   jest powszechnie dostępnym w internecie projektem dotyczącym różnorodności biologicznej, otwartym dla wszystkich szkół w Europie. Nazwa BEAGLE powstała z pierwszych liter angielskich słów Biodiversity Education and Awareness to Grow a Living Environment, które w tłumaczeniu na język polski oznaczają edukację i podnoszenie świadomości dotyczącej różnorodności biologicznej oraz jej związków ze zrównoważonym rozwojem.

Każdy z uczestników  projektu będzie mógł prowadzić obserwacje jednego lub więcej gatunków drzew w ciągu roku. Wyniki obserwacji odnośnie terminu kwitnienia, owocowania lub innych zjawisk fenologicznych wraz z dokumentacją fotograficzną, będą umieszczane na stronie internetowej Projektu BEAGLE. Będzie można także porównać tam wyniki obserwacji drzew prowadzonych w różnych krajach Europy.

Projekt zakończy się w 2015 roku.

Źródło: Świętokrzyski Park Narodowy