Pierwszy przypadek koronawirusa u dzikich norek
Potwierdzono pierwszy przypadek koronawirusa u dzikiego zwierzęcia nie trzymanego w niewoli. Dzika norka w Utah uzyskała wynik pozytywny podczas badań przesiewowych zwierząt wokół ferm futerkowych.
Które tworzywa sztuczne sieją największe spustoszenie w oceanach?
Torby i elastyczne opakowania to najbardziej śmiercionośne plastikowe przedmioty w oceanie, które przyczyniają się do zgonu dzikich zwierząt, w tym wielorybów, delfinów, żółwi i ptaków morskich na całym świecie ‒ wynika z przeglądu setek artykułów naukowych.
Po całonocnych rozmowach przywódcy UE zgadzają się na redukcję emisji CO2
Podczas szczytu Rady Europejskiej szefowie rządów krajów członkowskich UE przyjęli nowy cel redukcji CO2 dla Unii Europejskiej na rok 2030. Rada zadecydowała, że cel ten – zamiast dotychczas planowanych 40 proc., będzie wynosił 55 proc. w stosunku do roku 1990.
Chcesz kupić słonia? Możesz to zrobić w Namibii
Namibia wystawiła na sprzedaż 170 „wysokiej wartości” słoni. Do sprzedaży dzikich zwierząt przyczyniło się nasilenie konfliktów między ludźmi i zwierzętami oraz rosnąca populacja słoni w tym kraju.
Mięso wyhodowane w laboratorium trafi do sprzedaży!
Organy regulacyjne w Singapurze wydały pierwsze na świecie zezwolenie na produkcję i sprzedaż mięsa wyprodukowanego w bioreaktorach bez uboju zwierzęcia. Krok ten został uznany za przełomowy moment w przemyśle mięsnym.
Dokarmianie ptaków może być niebezpieczne
Dokarmiasz ptaki zimą? To dobrze, ale musisz mieć świadomość, że w ptasich karmnikach może czaić się niebezpieczeństwo. Dokarmianie tych zwierząt może powodować liczne zagrożenia epidemiologiczne wśród ptaków ‒ wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „Philosophical Transactions of Royal ...
Wylesianie w brazylijskiej Amazonii osiąga najwyższy od 12 lat poziom
Wylesianie amazońskich lasów deszczowych w Brazylii osiągnęło najwyższy poziom od 2008 roku, informuje krajowa agencja kosmiczna (Inpe).
Zmiany klimatu powstrzymują Amerykanów przed posiadaniem dzieci
Według pierwszego studium naukowego, ludzie są na tyle zaniepokojeni kryzysem klimatycznym, że rezygnują z posiadania dzieci.
Czy organizacja WWF łamała prawa człowieka?
Gazy cieplarniane wciąż na rekordowym poziomie
Lockdown spowodowany pandemią koronawirusa tymczasowo zmniejszył przynajmniej niektóre formy zanieczyszczenia ‒ ale ogólny obraz pozostaje niepokojąco ponury, zgodnie z nowymi danymi Światowej Organizacji Meteorologicznej ONZ (WMO).