To była najgorętsza zima w historii pomiarów w Europie
Zima 2019/2020 była najcieplejszą w historii w Europie, ze średnią temperaturą 1,4 ° C powyżej poprzedniej wartości szczytowej z 2015/2016.
Dzieciom śnią się koszmary. Wszystko przez zmiany klimatu
Minęły już czasy, kiedy dzieci bały się potworów mieszkających pod łóżkiem czy w szafie.  Teraz to kryzys klimatyczny sprawia, że najmłodszym śnią się koszmary.
Spadek zanieczyszczeń powietrza w Chinach „częściowo związany” z koronawirusem
Zdjęcia satelitarne opublikowane przez NASA i Europejską Agencję Kosmiczną pokazują, że od wybuchu koronawirusa znacznie spadło zanieczyszczenie powietrza w Chinach.
Koronawirus ‒ co powinniśmy o nim wiedzieć
Jakie są objawy spowodowane przez koronawirusa Covid-19, w jaki sposób się rozprzestrzenia i kiedy należy udać się do lekarza?
Koronawirus ‒ czy czeka nas pandemia?
Światowa Organizacja Zdrowia powiedziała, że świat powinien zrobić więcej, aby przygotować się na możliwą pandemię koronawirusa.
Myślisz, że wszystkie produkty wolne od BPA są bezpieczne?
Używanie produktów z tworzyw sztucznych „wolnych od BPA” może być równie szkodliwe dla zdrowia ludzkiego – w tym rozwijającego się mózgu – jak produkty zawierające kontrowersyjne substancje chemiczne. Takie analizy przedstawili naukowcy w nowym badaniu prowadzonym przez University of ...
Jak działają sorbenty?
W zakładach przemysłowych, w magazynach, czasem w miejscach użyteczności publicznej, a nawet w mieszkaniach czy na drogach może dojść do wycieku niebezpiecznych substancji. Najczęściej będą to paliwa, substancje ropopochodne, oleje i inne szkodliwe ciecze, które stanowią realne zagrożenie ...
Jak firmy zarabiają na sprzedaży niebezpiecznych pestycydów
Największe firmy pestycydowe na świecie zarabiają miliardy dolarów rocznie na sprzedaży środków ochrony roślin, które stanowią wysokie zagrożenie dla zdrowia ludzkiego lub środowiska.
Jak miejskie drzewa i żywopłoty oczyszczają powietrze?
Żywopłoty i drzewa w miastach są nie tylko atrakcyjne. Mogą zachowywać się jak naturalne filtry powietrza, zatrzymując pyły pochodzące z  ruchu drogowego, które są obwiniane za szereg poważnych problemów zdrowotnych, od chorób serca, astmy i udarów mózgu po cukrzycę, otyłość i demencję.
Klimat zmienia oblicze Antarktydy
W tym tygodniu góra lodowa wielkości Atlanty oderwała się od lodowca. Naukowcy odkryli dramatyczny spadek liczby kolonii pingwinów na Antarktydzie. A sama Antarktyda mogła właśnie zarejestrować najwyższą temperaturę w historii.