Putin ogłasza stan wyjątkowy po wycieku ropy na kole podbiegunowym
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił stan wyjątkowy po tym, jak 20 tysięcy ton ropy wyciekło do rzeki w kole podbiegunowym.
Naukowcy alarmują: szóste masowe wymieranie dzikiej przyrody przyspiesza
Wpływ człowieka na miejsca o największej różnorodności biologicznej  doprowadził setki dzikich zwierząt na skraj wyginięcia. Ponad 500 gatunków zwierząt lądowych w ciągu najbliższych 20 lat prawdopodobnie zniknie z powierzchni ziemi.
Ukrzyżowany żuraw miał odstraszać ptaki przed niszczeniem upraw
W Stanisławowie w woj. mazowieckim znaleziono martwego „ukrzyżowanego” żurawia, który został przywiązany do drewnianych palików. Za tym czynem stoi prawdopodobnie dzierżawca pola, na którym znaleziono ptaka, który w ten sposób chciał odstraszyć inne żurawie przed niszczeniem upraw.
UE ograniczy stosowanie pestycydów. Wszystko, by ratować pszczoły
Komisja Europejska dąży do tego, by do 2030 zmniejszyć o połowę ilość stosowanych pestycydów. Wszystko po to,  by chronić pszczoły i różnorodność biologiczną.
Mikroplastików w oceanach jest dwukrotnie więcej niż wcześniej sądzono
Ilość zanieczyszczeń mikroplastycznych w oceanach prawdopodobnie została znacznie niedoszacowana. Liczba cząsteczek plastiku jest co najmniej dwukrotnie większa niż wcześniej sądzono.
Ptaki spożywają setki kawałków plastiku dziennie
Ptaki żyjące na brzegach rzek spożywają plastik w ilości setek drobnych fragmentów dziennie. Naukowcy twierdzą, że jest to pierwszy wyraźny dowód na to, że zanieczyszczenia z tworzyw sztucznych przedostają się do dzikiej przyrody i przesuwają się w górę łańcucha pokarmowego.
Pandemia koronawirusa oczyściła powietrze. Tylko na jak długo?
Piesi przejęli ulice miasta, ludzie prawie całkowicie przestali latać, niebo jest niebieskie (nawet w Los Angeles!) po raz pierwszy od dziesięcioleci, a globalna emisje gazów cieplarnianych spadły o 17% na początku kwietnia w porównaniu do poziomów z 2019 r. Tylko na jak długo?
Koniec plastiku? Nowe butelki roślinne ulegają degradacji w ciągu roku
Wkrótce piwo i napoje bezalkoholowe będziemy popijać z „roślinnych” butelek. Holenderska firma Avantium, zajmująca się odnawialnymi polimerami, ma nadzieję rozpocząć komercyjną produkcję butelek z bioplastiku do końca tego roku.
„Przyjazne dla ozonu” chemikalia szkodliwe dla środowiska i naszego zdrowia
Naukowcy twierdzą, że substancje stosowane zamiast chlorofluorowęglowodorów zubożających warstwę ozonową (CFC) mogą być tak samo problematyczne jak ich poprzednicy.
Jak często łamane jest prawo podczas transportu żywych zwierząt?
Transport żywych zwierząt stanowi duże wyzwanie dla przewoźników, a dla przewożonych zwierząt stres. Dobro milionów zwierząt, w tym bydła, owiec i kóz transportowanych z UE jest zagrożone przez awarie, stres cieplny, złe planowanie i brak informacji z docelowego kraju ‒ wynika z nowego ...