W górach pada plastikiem
Plastik jest dosłownie wszędzie! Amerykański naukowiec z Geological Survey badał wodę deszczową pod kątem zanieczyszczenia azotem w Górach Skalistych w Kolorado. I co się okazało? W 90 procentach próbek wody, które zebrał z obszarów miejskich i górskich, odkrył plastikowe włóka.
 „Podatek od mięsa” ma pomóc walczyć ze zmianami klimatu
Mieszkańcy Niemiec mogą wkrótce więcej zapłacić za steki, kotlety wieprzowe i kiełbaski. Niemieccy ustawodawcy zaproponowali w środę podniesienie podatku od sprzedaży mięsa, aby pomóc chronić klimat i poprawić dobrostan zwierząt, rozpalając debatę w kraju znanym z zamiłowania do kiełbas.
Jedz mniej mięsa ‒ przekonują naukowcy
Eksperci ONZ stwierdzili, że przejście na dietę roślinną może pomóc w walce ze zmianami klimatu.
Szeroko stosowany pestycyd bardzo szkodliwy dla pszczół
Rolnictwo stało się 48 razy bardziej toksyczne dla owadów w ciągu ostatnich 25 lat ‒ alarmują naukowcy. Głównie za sprawą pestycydów z grupy neonikotynoidów, które stosuje się na ponad 140 różnych rodzajach upraw.
Te zwierzęta umierają przez plastik
Od krabów po wieloryby, od bakterii po ludzi ‒ tworzywa sztuczne w naszych morzach szkodzą życiu na całej długości łańcucha pokarmowego.
Zmiany klimatu spowodowały głodową śmierć 200 reniferów
„Bezprecedensowe” pożary pustoszą Arktykę
Pożary niszczą Arktykę. Obszary północnej Syberii, Skandynawii, Alaski i Grenlandii trawią płomienie. Pożary są tak rozległe, że pióropusze dymu można zobaczyć z kosmosu.
Tak, klimat się zmienia i to z winy człowieka!
Tak, klimat zmienił się wcześniej. Jednak skala tych zmian nigdy nie była tak duża. Szybkość i zasięg obecnego globalnego ocieplenia przekracza wszelkie podobne zdarzenia z ostatnich 2000 lat, twierdzą naukowcy.
Zwierzęta nie nadążają za zmianami klimatycznymi
Szybkość zmian klimatycznych przewyższa zdolność wielu zwierząt do adaptacji ‒ wynika z najnowszych badań. Zagrożone są szczególnie pospolite gatunki, powszechnie spotykane w przyrodzie, takie jak wróble, sroki czy jelenie.
Kolejne kraje zmagają się z pszczelim kryzysem
Duże obszary środkowej i południowej Rosji odnotowały znaczny spadek populacji pszczół w ostatnich miesiącach. Z niedoborem owadów zapylającym zmagają się także europejskie kraje.