Efekty promieniowania w Czarnobylu „nie przeszły na dzieci”
Nie ma „dodatkowych uszkodzeń DNA” u dzieci urodzonych przez rodziców, którzy byli narażeni na promieniowanie po katastrofie elektrowni jądrowej w Czarnobylu ‒ wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma Science.
Zimbabwe pozwoli turystom strzelać do słoni. Za taki przywilej trzeba słono zapłacić
Zimbabwe planuje sprzedać prawo do polowania na 500 słoni. „Przywilej” zabicia jednego słonia może kosztować nawet 70 tys. dolarów, a dochód zostanie przeznaczony na utrzymanie parków narodowych.
Dzień Ziemi 2021: potrzebujemy przyrody bardziej niż kiedykolwiek
Pięćdziesiąt lat temu pierwszy Dzień Ziemi został ogłoszony w Stanach Zjednoczonych jako pokojowy apel o reformę środowiska, po ogromnym wycieku ropy naftowej u wybrzeży Kalifornii. Pół wieku później coroczne święto Ziemi jednoczy miliony na całym świecie, zwracając uwagę na ogromne ...
Facebook stał się całkowicie zeroemisyjny
Facebook osiągnął zerową emisję netto, ogłosiła firma, torując drogę do osiągnięcia szerszego celu zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2030 r.
Naukowcy odkryli najbielszą biel! Nowa farba może zażegnać kryzys klimatyczny
Naukowcy z Purdue University twierdzą, że stworzyli najbielszą farbę w historii. Najbielsza biel powstała, by przyspieszyć chłodzenie budynków i pomóc w walce z kryzysem klimatycznym.
Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi „krąży po całym świecie”
Według badań unoszących się w powietrzu cząstek plastiku, zanieczyszczenie mikroplastikami „krąży po spirali wokół globu”.  Ten mikroskopijny cykl plastyczny, który działa jak każdy inny cykl środowiskowy - przenosi się z oceanów, w powietrze, na ląd i z powrotem do oceanów.
Do sieci trafiły kulisy barbarzyńskich eksperymentów na zwierzętach
Organizacja Cruelty Free International (CFI), która działa na całym świecie w celu zakończenia praktyki eksperymentów na zwierzętach, pokazała zdjęcia okrutnych eksperymentów na zwierzętach przeprowadzonych przez laboratorium działające w Hiszpanii.
Zła wiadomość dla pszczół: pestycydy są coraz bardziej toksyczne
Nowe badania pokazują, że toksyczny wpływ pestycydów na pszczoły i inne zapylacze podwoił się w ciągu dziesięciu lat, pomimo spadku ilości stosowanych środków ochrony roślin.
Niszczymy lasy na potęgę. Rok 2020 był pod tym względem kluczowy
Tempo niszczenia światowych lasów gwałtownie wzrosło. Według Światowego Instytutu Zasobów, na całym świecie utrata pierwotnego lasu tropikalnego, który odgrywa kluczową rolę w wyłapywaniu dwutlenku węgla z atmosfery i utrzymaniu bioróżnorodności, wzrosła o 12 procent, w porównaniu z 2019 r.
Nasze zwyczaje konsumenckie napędzają wylesianie w tropikach
Rosnący import kawy, kakao i innych produktów w bogatych krajach stanowi „rosnące zagrożenie” dla lasów w regionach tropikalnych. Badania pokazują, że zachowania konsumentów bogatych krajach są odpowiedzialne za utratę prawie 4 drzew na osobę rocznie.