Czy nadmierne połowy ryb głębinowych przejdą do historii?
Wobec zdecydowanego, ostatecznego terminu na zakończenie przełowienia, wyznaczonego przez Wspólną Politykę Rybołówstwa na rok 2020, zbliżająca się Rada Ministrów ds. Rolnictwa i Rybołówstwa w sprawie limitów połowowych dla stad ryb głębinowych ma kluczowe znaczenie. Zapadną tam bowiem ...
Dlaczego trzeba natychmiast wycofać popularne insektycydy?
Eksperci ds. Zdrowia publicznego stwierdzili, że istnieją wystarczające dowody na to, że prenatalna ekspozycja na szeroko stosowane środki owadobójcze znane jako związki fosforoorganiczne naraża dzieci na ryzyko zaburzeń neurorozwojowych.
Kalifornia zakazuje hodowli klatkowej
6 listopada w Kalifornii odbyło się referendum dotyczące traktowania zwierząt hodowlanych. Kalifornijczycy zagłosowali za zakazem stosowania klatek w hodowli zwierząt i sprzedaży produktów pochodzących z takiej hodowli.
Ryby na antydepresantach stają się bardzo agresywne
Jak zachowują się ryby po prozacu?
U ludzi Prozac poprawia nastrój, przedłużając działanie serotoniny na zakończenia nerwowe. A jak jest u ryb?
Kiedy rośliny mogą rozmawiać, lepiej rosną!
Rozmowne rośliny lepiej rosną
Kiedy rośliny mogą ze sobą pogawędzić po sąsiedzku, lepiej rosną – wynika z badań opublikowanych na łamach przeglądu naukowego BMC Ecology.
Czeka nas koniec różnorodności biologicznej
Wzrost produkcji i eksplodująca konsumpcja spowodowały ogromny spadek globalnej populacji dzikich zwierząt. Straty na kręgowcach, ssakach, rybach, ptakach, płazach i gadach - wyniosły średnio 60% w latach 1970-2014. Czeka nas koniec różnorodności biologicznej na planecie – alarmuje ...
Wszyscy jemy plastik!
Jeśli nie jesteś bardzo chory, to prawdopodobnie nikt nie będzie analizował twojej kupy pod mikroskopem w najbliższym czasie. Ale jeśli ktoś to zrobił, możesz być zaskoczony, że wśród różnych bakterii i odpadów przemiany materii czai się coś bardziej niepokojącego ‒ kawałeczki plastiku.
Zatrucie grzybami. Co robić, gdy podejrzewasz zatrucie grzybami?
Zatrucie grzybami – jak postępować?
Nudności, bóle brzucha, biegunka, podwyższona temperatura – jeżeli po spożyciu grzybów zauważysz u siebie takie symptomy, to niezwłocznie zgłoś się do lekarza lub wezwij pogotowie. W przypadku zatrucia grzybami bardzo ważny jest czas i szybka reakcja – zaleca Główny Inspektorat Sanitarny.
Koniec z plastikowymi odpadami! PE  poparł zakaz!
Koniec z plastikowymi odpadami! PE poparł zakaz!
Parlament Europejski przegłosował zakaz sprzedaży jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych, takich jak talerzyki, słomki, sztućce czy patyczki higieniczne. W ten sposób PE chce walczyć z plastikowymi odpadami, które stanowią 70 proc. wszystkich pływających w morzu śmieci.
Zmarł Ian Kiernan,  inicjator Akcji Sprzątanie Świata
Zmarł Ian Kiernan, inicjator Akcji Sprzątanie Świata
W wieku 78 lat zmarł Ian Kiernan, ekolog i założyciel Fundacji Clean Up the World. W lipcu 2017 roku zdiagnozowano u niego raka.