Plaże Bali zasypane falą plastikowych śmieci
Słynne plaże Bali są zasypywane plastikowymi śmieciami, co zdaniem ekspertów staje się corocznym wydarzeniem ze względu na monsunową pogodę, złe zarządzanie odpadami i globalny kryzys zanieczyszczenia mórz.
Szokujące odkrycie: mikroplastyczne cząsteczki mogą dostać się do łożyska!
Nasze osobiste połączenie z mikroskopijnymi fragmentami plastiku może nawet sięgać aż do macicy. Cząsteczki mikroplastyczne zostały po raz pierwszy ujawnione w łożyskach nienarodzonych dzieci, co według naukowców „jest bardzo niepokojące”.
Światowy przemysł spożywczy przyczynia się do szybkiej utraty siedlisk
Badania wykazały, że światowy system żywnościowy jest na dobrej drodze do spowodowania szybkich i rozległych szkód ekologicznych, przy czym prawie 90% zwierząt lądowych może stracić część swoich siedlisk do 2050 roku.
To zanieczyszczone powietrze przyczyniło się do śmierci dziewczynki
Dziewięcioletnia dziewczynka, która zmarła w następstwie ataku astmy, stała się pierwszą osobą w Wielkiej Brytanii, u której zanieczyszczenie powietrza zostało wymienione jako przyczyna zgonu.
Pierwszy przypadek koronawirusa u dzikich norek
Potwierdzono pierwszy przypadek koronawirusa u dzikiego zwierzęcia nie trzymanego w niewoli. Dzika norka w Utah uzyskała wynik pozytywny podczas badań przesiewowych zwierząt wokół ferm futerkowych.
Które tworzywa sztuczne sieją największe spustoszenie w oceanach?
Torby i elastyczne opakowania to najbardziej śmiercionośne plastikowe przedmioty w oceanie, które przyczyniają się do zgonu dzikich zwierząt, w tym wielorybów, delfinów, żółwi i ptaków morskich na całym świecie ‒ wynika z przeglądu setek artykułów naukowych.
Po całonocnych rozmowach przywódcy UE zgadzają się na redukcję emisji CO2
Podczas szczytu Rady Europejskiej szefowie rządów krajów członkowskich UE przyjęli nowy cel redukcji CO2 dla Unii Europejskiej na rok 2030. Rada zadecydowała, że cel ten – zamiast dotychczas planowanych 40 proc., będzie wynosił 55 proc. w stosunku do roku 1990.
Chcesz kupić słonia? Możesz to zrobić w Namibii
Namibia wystawiła na sprzedaż 170 „wysokiej wartości” słoni. Do sprzedaży dzikich zwierząt przyczyniło się nasilenie konfliktów między ludźmi i zwierzętami oraz rosnąca populacja słoni w tym kraju.
Mięso wyhodowane w laboratorium trafi do sprzedaży!
Organy regulacyjne w Singapurze wydały pierwsze na świecie zezwolenie na produkcję i sprzedaż mięsa wyprodukowanego w bioreaktorach bez uboju zwierzęcia. Krok ten został uznany za przełomowy moment w przemyśle mięsnym.
Dokarmianie ptaków może być niebezpieczne