Miliony kawałków plastiku zanieczyszczają dno morskie
Naukowcy zidentyfikowali najwyższe poziomy mikroplastików, jakie kiedykolwiek zarejestrowano na morskim dnie ‒ do 1,9 miliona sztuk na jeden metr kwadratowy. Zanieczyszczenie stwierdzono w osadach wydobywanych z dna Morza Śródziemnego, w pobliżu Włoch.
Czy będzie zakaz ratowania maltretowanych zwierząt?
Minister rolnictwa Jan Ardanowski dodał do kolejnej wersji tarczy antykryzysową zapis wprowadzający zakaz prowadzenia interwencji przez organizacje broniące praw zwierząt. Ma to zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Biebrzańskie lasy i łąki przestały płonąć
Pożar w Biebrzańskim Parku Narodowym został ugaszony. Służby Biebrzańskiego Parku Narodowego przez kolejne dni będą nadzorowały pogorzelisko. Wszystko wskazuje na to, że przyczyną pożaru mogło być podpalenie.
Sprzątanie pozwoli utrzymać mózg w dobrej kondycji
Nawet lekka aktywność fizyczna, taka jak domowe porządki, może pomóc utrzymać mózg w dobrej kondycji ‒ wynika z badań amerykańskich naukowców.
Czy czeka nas apokalipsa świata owadów?
Trzmiele walczą o przetrwanie, świetliki nie świecą już w nocy i mniej motyli fruwa nad polami. Coraz więcej naukowych doniesień ostrzega o miażdżącym spadku populacji owadów, który może mieć katastrofalny wpływ na nasze środowisko i zasoby żywności.
Biebrzański Park Narodowy nadal płonie
Od kilku dni ogień pustoszy Biebrzański Park Narodowy. Pożar strawił już prawie 8 tysięcy hektarów lasów, łąk i obszarów bagiennych. Dym nad płonącym parkiem widać na zdjęciach satelitarnych.
 Dzień Ziemi 2020: potrzebujemy przyrody bardziej niż kiedykolwiek
Pięćdziesiąt lat temu pierwszy Dzień Ziemi został ogłoszony w Stanach Zjednoczonych jako pokojowy apel o reformę środowiska, po ogromnym wycieku ropy naftowej u wybrzeży Kalifornii. Pół wieku później coroczne święto Ziemi jednoczy miliony na całym świecie, zwracając uwagę na ogromne ...
Pożar w Biebrzańskim Parku Narodowym
Spłonęło około 1,3 tysiąca hektara łąk i lasów w Biebrzańskim Parku Narodowym ‒ sanktuarium dzikiej przyrody, siedliska wielu rzadkich zwierząt i roślin. Ogień strawił tereny w rejonie Kopytkowa, Polkowa, Wrocenia, w kierunku obszarów ochrony ścisłej Grząd i Czerwonego Bagna.
Pożary szaleją w pobliżu elektrowni jądrowej w Czarnobylu
Kiedy Ukraina zmaga się z pandemią koronawirusa, to kraj nagle staje w obliczu kolejnej apokaliptycznej katastrofy: pożarów szalejących w strefie wykluczenia w Czarnobylu. Ponad 300 strażaków walczy z rozprzestrzeniającym się ogniem, podczas gdy urzędnicy zapewniają, że nie ma ryzyka dla ...
Pierwsze miasto chińskie, które zakazuje konsumpcji kotów i psów
Shenzhen stało się pierwszym chińskim miastem, które wprowadziło zakaz sprzedaży i konsumpcji mięsa psów i kotów.