Koniec z plastikowymi odpadami! PE  poparł zakaz!
Koniec z plastikowymi odpadami! PE poparł zakaz!
Parlament Europejski przegłosował zakaz sprzedaży jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych, takich jak talerzyki, słomki, sztućce czy patyczki higieniczne. W ten sposób PE chce walczyć z plastikowymi odpadami, które stanowią 70 proc. wszystkich pływających w morzu śmieci.
Zmarł Ian Kiernan,  inicjator Akcji Sprzątanie Świata
Zmarł Ian Kiernan, inicjator Akcji Sprzątanie Świata
W wieku 78 lat zmarł Ian Kiernan, ekolog i założyciel Fundacji Clean Up the World. W lipcu 2017 roku zdiagnozowano u niego raka.
Unia Europejska kończy z plastikiem
Po 2021 roku w Unii Europejskiej nie będzie można wprowadzać do obrotu talerzy, sztućców, słomek, patyczków higienicznych i innych plastikowych przedmiotów jednorazowych.
 Ssaki wymierają w zastraszającym tempie
Ludzie tak szybko niszczą gatunki zwierząt i roślin, że wbudowany mechanizm obronny natury, ewolucja, nie może nadążyć. Zespół badawczy z Uniwersytetu w Aarhus obliczył, że jeśli obecne wysiłki na rzecz ochrony nie zostaną poprawione, w ciągu najbliższych 50 lat wyginie wiele gatunków ...
Polacy przodują w marnowaniu żywności
Polska znajduje się w czołówce państw Unii Europejskiej, w których marnuje się najwięcej żywności. Szacunkowe dane mówią nawet o 9 mln ton wyrzucanego jedzenia rocznie.
Kto ukradł żółwie z Galapagos?
Na jednej z wysp archipelagu Galapagos, skradziono 123 żółwie. Były to młode dwóch gatunków z będącego symbolem tych wysp rodzaju Chelonoidis. Sprawcom zuchwałej kradzieży grozi do 10 lat pozbawienia wolności.
Zrezygnujesz z mięsa, by ratować planetę?
Jeśli chcemy ograniczyć zmiany klimatyczne, postępujące zanieczyszczenie oceanów i środowiska, to wszyscy powinni przejść na flexitarianizm ‒ przekonują naukowcy na łamach czasopisma „Nature”
Czy jesteśmy w stanie uniknąć klimatycznej katastrofy?
Nadal można zahamować globalne ocieplenie na dość bezpiecznym poziomie. Jednak osiągnięcie tego celu wymaga natychmiastowych działań, a brak reakcji grozi klimatyczną katastrofą ‒ wynika z najnowszego raportu Międzyrządowego Zespołu do spraw Zmian Klimatu (IPCC)Obecna średnia temperatura ...
Panowie, nie noście telefonu w kieszeni!
Panowie, nie noście telefonu w spodniach!
Zła wiadomość dla Panów. Najnowsza analiza przygotowana przez badaczy z Izraela sugeruje, że mężczyźn, którzy noszą telefon komórkowy w kieszeni spodni, mogą zmniejszać swoje szanse na posiadanie potomstwa – mikrofale emitowane przez te urządzenia obniżają jakość spermy.
Testy na zwierzętach zakazane w Kalifornii
Z dniem 1 stycznia 2020 roku w Kalifornii nie będzie możliwy import i sprzedaż kosmetyków, które testowano na zwierzętach. Tym samym Kalifornia stanie się pierwszym amerykańskim stanem, w którym obowiązują takie zasady.