Sadzenie drzew może być najlepszym sposobem walki ze zmianami klimatu
Sadzenie drzew może być sposobem walki ze zmianami klimatu
Zapomnij o skomplikowanych i drogich technologiach. Nowe badania sugerują, że prosty akt sadzenia drzew jest zdecydowanie najlepszym i najtańszym sposobem walki z kryzysem klimatycznym ‒ przekonują naukowcy.
Ten kraj produkuje najwięcej śmieci na świecie
Świat produkuje ponad dwa miliardy ton komunalnych odpadów każdego roku, co wystarcza by zapełnić ponad 800 tysięcy  basenów olimpijskich. Najgorszymi przestępcami są Stany Zjednoczone. Nie dość, że produkują najwięcej odpadów na świecie, to jeszcze nie radzą sobie z ich przetwarzaniem.
Tak gorąco jeszcze nie było!
Ostatni miesiąc był najgorętszym czerwcem w historii meteorologicznych pomiarów. Takie fale upałów w przyszłości będą się powtarzały, ale będą też miały tendencję do wydłużania się ‒ ostrzegają naukowcy.
Wyłowili ponad 40 ton plastiku z Oceanu Spokojnego
Organizacja non-profit Ocean Voyages zebrała ponad 40 ton plastikowych odpadów, które dryfowały w obrębie Wielkiej Pacyficznej Plamy Śmieci. Wśród odpadów dominowały plastikowe butelki, butelki po piwie, zabawki i ogromne „sieci-widma” ‒ porzucone narzędzia połowowe, które stanowią śmiertelną ...
Barszcz Sosnowskiego – co to za roślina? Jak rozpoznać barszcz Sosnowskiego?
Podstępny Barszcz Sosnowskiego
Uwaga na Barszcz Sosnowskiego, niebezpieczną dla zdrowia roślinę, z którą kontakt grozi dotkliwymi oparzeniami.
Praca koni w wysokich temperaturach może prowadzić do śmierci
Obrońcy zwierząt toczą batalię o wprowadzenie zakazu pracy koni w upały w centrum Krakowa. Już kilkadziesiąt tysięcy osób podpisały petycję w tej sprawie Fundacji Viva! do prezydenta Krakowa, Jacka Majchrowskiego. Magistrat dotychczas zabronił jedynie postoju koni na płycie Rynku Głównego, ...
Ludzie doprowadzili do wymarcia prawie 600 gatunków roślin
Prawie 600 gatunków roślin znikło z powierzchni ziemi w ciągu ostatnich 250 lat ‒ wynika z badania opublikowanego na łamach Nature, Ecology & Evolution. Wymieranie roślin jest złą wiadomością dla wszystkich gatunków! ‒ alarmują naukowcy
SCOBY ‒ opakowanie, które można uprawiać i jeść
„Uprawiaj je, używaj do pakowania, a następnie je zjedz” ‒ zachęca Róża Janusz, absolwentka Wzornictwa Przemysłowego z SWPS. Czy organiczne opakowanie SCOBY, które można zjeść po użyciu, zastąpi plastikowe pojemniki i folię?
Niemiecki cyrk zastąpił żywe zwierzęta hologramami!
Sztuka cyrkowa jest piękna nawet bez słoni, lwów czy tygrysów. Udowadnia to Circus Roncalli, który zastąpił żywe zwierzęta hologramami, zapewniając widzom niezapomniane show!
Rekordowe dwa tygodnie bez węgla
Wielka Brytania przed dwa  tygodnie nie korzystała z energii elektrycznej wyprodukowanej w wyniku spalania węgla. Jest to najdłuższy okres od lat 80. XIX wieku.