Arktyka coraz bardziej zanieczyszczona. Wszystko przez pranie ubrań
Badania wykazały, że Arktyka jest „wszechobecnie” zanieczyszczona mikroplastikowymi włóknami, które najprawdopodobniej pochodzą z prania odzieży syntetycznej w Europie i Ameryce Północnej.
Naukowcy ostrzegają przed „masowym wymieraniem” i zakłóceniami klimatycznymi
Nowy, otrzeźwiający raport mówi, że świat nie jest w stanie pojąć zakresu zagrożeń, jakie stwarza utrata różnorodności biologicznej i kryzys klimatyczny.
Uzbrojeni mężczyźni zabili sześciu strażników w parku narodowym Virunga
W niedzielę, 10 stycznia br. uzbrojeni mężczyźni zabili co najmniej sześciu strażników i zranili kilku innych w zasadzce w Parku Narodowym Virunga we wschodniej Demokratycznej Republice Konga, sanktuarium dla zagrożonych goryli górskich.
Nowy rok, nowe wyzwanie! Rekordowa liczba osób bierze udział w akcji Veganaury
Rekordowe 500 000 osób zadeklarowało udział w wyzwaniu Veganuary, które zachęca, by przez miesiąc jeść wyłącznie produkty roślinne. Co oznacza 50 proc. wzrost w porównaniu do stycznia 2019 roku.
 Temperatury w miastach gwałtownie rosną. Ratunkiem mogą być drzewa
Połowa światowej populacji żyje na obszarach miejskich. Niestety, z powodu zmian klimatycznych warunki do życia w miastach będą się pogarszać. Według naukowców, w przyszłości, średnia temperatura w miastach na całym świecie może być nawet o 4,5 ° C wyższa niż obecnie. Budowanie zielonej ...
Plaże Bali zasypane falą plastikowych śmieci
Słynne plaże Bali są zasypywane plastikowymi śmieciami, co zdaniem ekspertów staje się corocznym wydarzeniem ze względu na monsunową pogodę, złe zarządzanie odpadami i globalny kryzys zanieczyszczenia mórz.
Szokujące odkrycie: mikroplastyczne cząsteczki mogą dostać się do łożyska!
Nasze osobiste połączenie z mikroskopijnymi fragmentami plastiku może nawet sięgać aż do macicy. Cząsteczki mikroplastyczne zostały po raz pierwszy ujawnione w łożyskach nienarodzonych dzieci, co według naukowców „jest bardzo niepokojące”.
Światowy przemysł spożywczy przyczynia się do szybkiej utraty siedlisk
Badania wykazały, że światowy system żywnościowy jest na dobrej drodze do spowodowania szybkich i rozległych szkód ekologicznych, przy czym prawie 90% zwierząt lądowych może stracić część swoich siedlisk do 2050 roku.
To zanieczyszczone powietrze przyczyniło się do śmierci dziewczynki
Dziewięcioletnia dziewczynka, która zmarła w następstwie ataku astmy, stała się pierwszą osobą w Wielkiej Brytanii, u której zanieczyszczenie powietrza zostało wymienione jako przyczyna zgonu.
Pierwszy przypadek koronawirusa u dzikich norek
Potwierdzono pierwszy przypadek koronawirusa u dzikiego zwierzęcia nie trzymanego w niewoli. Dzika norka w Utah uzyskała wynik pozytywny podczas badań przesiewowych zwierząt wokół ferm futerkowych.