Pożary w Amazonii – co się dzieje i czy możemy coś zrobić?
Na skutek działania człowieka płoną lasy deszczowe Amazonii. Według szacunków National Institute for Space Research między styczniem a sierpniem 2019 roku wykryto ponad 74 tys. pożarów. Dla porównania w  2018 roku było ich około 40 tysięcy.Czy to się zdarza co roku?
Kiedy rośliny mogą rozmawiać, lepiej rosną!
Rozmowne rośliny lepiej rosną
Kiedy rośliny mogą ze sobą pogawędzić po sąsiedzku, lepiej rosną – wynika z badań opublikowanych na łamach przeglądu naukowego BMC Ecology.
W górach pada plastikiem
Plastik jest dosłownie wszędzie! Amerykański naukowiec z Geological Survey badał wodę deszczową pod kątem zanieczyszczenia azotem w Górach Skalistych w Kolorado. I co się okazało? W 90 procentach próbek wody, które zebrał z obszarów miejskich i górskich, odkrył plastikowe włóka.
 „Podatek od mięsa” ma pomóc walczyć ze zmianami klimatu
Mieszkańcy Niemiec mogą wkrótce więcej zapłacić za steki, kotlety wieprzowe i kiełbaski. Niemieccy ustawodawcy zaproponowali w środę podniesienie podatku od sprzedaży mięsa, aby pomóc chronić klimat i poprawić dobrostan zwierząt, rozpalając debatę w kraju znanym z zamiłowania do kiełbas.
Jedz mniej mięsa ‒ przekonują naukowcy
Eksperci ONZ stwierdzili, że przejście na dietę roślinną może pomóc w walce ze zmianami klimatu.
Szeroko stosowany pestycyd bardzo szkodliwy dla pszczół
Rolnictwo stało się 48 razy bardziej toksyczne dla owadów w ciągu ostatnich 25 lat ‒ alarmują naukowcy. Głównie za sprawą pestycydów z grupy neonikotynoidów, które stosuje się na ponad 140 różnych rodzajach upraw.
Te zwierzęta umierają przez plastik
Od krabów po wieloryby, od bakterii po ludzi ‒ tworzywa sztuczne w naszych morzach szkodzą życiu na całej długości łańcucha pokarmowego.
Zmiany klimatu spowodowały głodową śmierć 200 reniferów
„Bezprecedensowe” pożary pustoszą Arktykę
Pożary niszczą Arktykę. Obszary północnej Syberii, Skandynawii, Alaski i Grenlandii trawią płomienie. Pożary są tak rozległe, że pióropusze dymu można zobaczyć z kosmosu.
Tak, klimat się zmienia i to z winy człowieka!
Tak, klimat zmienił się wcześniej. Jednak skala tych zmian nigdy nie była tak duża. Szybkość i zasięg obecnego globalnego ocieplenia przekracza wszelkie podobne zdarzenia z ostatnich 2000 lat, twierdzą naukowcy.