Coraz więcej firm rezygnuje z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Aldi wyznacza dobre trendy i jako jeden z pierwszych w Polsce zadeklarował całkowite odejście od jaj klatkowych w markach własnych do 2025 roku.

Zgodnie z oczekiwaniami coraz szerszej rzeszy konsumentów i rosnącym trendem dbania o dobrostan zwierząt Aldi postanowiło wycofać ze sprzedaży jajka „trójki”. Firma idzie o krok dalej i planuje wycofanie ich ze wszystkich produktów marek własnych.
Decyzja Aldi, jest wynikiem rozmów z Fundacją Alberta Schweitzera.
‒ Ogromnie cieszą nas wyniki naszych rozmów z Aldi, który od początku jest liderem trendu odchodzenia od jaj z chowu klatkowego w Polsce i daje właściwy przykład całej branży. Spodziewamy się, że pozostali gracze na rynku już wkrótce złożą podobne deklaracje dotyczące używania jaj “trójek” jako składnika w produktach marek własnych, a nie tylko - jak dotąd - w całych jajach dostępnych na półkach. Ten proces jest nieuchronny i zgodny z globalnym trendem rezygnacji z tego najokrutniejszego typu chowu, w którym na jedną kurę przypada powierzchnia niewiele większa od kartki A4 – mówi Karolina Skowron, dyrektorka Fundacji Alberta Schweitzera.
Rezygnacja ze sprzedaży jajek klatkowych staje się standardem. To już już kolejna sieć w Polsce, która wprowadza politykę dobrostanu kur niosek. Na całkowitą rezygnację z jajek „trójek” zdecydowały się między innymi Biedronka, Lidl, Auchan, Tesco, Kaufland, Carrefour, Stokrotka.
Ekologia.pl
Ekologia.pl poleca