Środa 30.10.2019

Aldi wycofuje jaja klatkowe ze sprzedaży

Coraz więcej firm rezygnuje z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Aldi wyznacza dobre trendy i jako jeden z pierwszych w Polsce zadeklarował całkowite odejście od jaj klatkowych w markach własnych do 2025 roku.



fot. shutterstockfot. shutterstock

Zgodnie z oczekiwaniami coraz szerszej rzeszy konsumentów i rosnącym trendem dbania o dobrostan zwierząt Aldi postanowiło wycofać ze sprzedaży jajka „trójki”. Firma idzie o krok dalej i planuje wycofanie ich ze wszystkich produktów marek własnych.
Naszymi działaniami od wielu lat konsekwentnie wspieramy dobrostan zwierząt. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym wprowadzamy zmiany równolegle w wielu krajach. Naturalnym działaniem po ogłoszeniu wycofania jaj z chowu klatkowego do 2025 roku było pójście o krok dalej w zgodzie z trendami światowymi. Już teraz w naszej ofercie produktów marek własnych zawierających w swoim składzie jaja, w ponad 30% pochodzą one z chowów alternatywnych, a liczba ta stale rośnie. Jesteśmy dumni również z tego, że w kilku krajach, w których działa ALDI, cel wycofania w całości jaj klatkowych ze składów produktów, m.in. w Niemczech i Belgii, został już zrealizowany. Jesteśmy nastawieni na szeroki dialog z producentami, wierzymy, że w Polsce ten cel uda nam się osiągnąć w zakładanym terminie, być może wcześniej – mówi Justyna Radwańska, Manager ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

Decyzja Aldi, jest wynikiem rozmów z Fundacją Alberta Schweitzera.

‒ Ogromnie cieszą nas wyniki naszych rozmów z Aldi, który od początku jest liderem trendu odchodzenia od jaj z chowu klatkowego w Polsce i daje właściwy przykład całej branży. Spodziewamy się, że pozostali gracze na rynku już wkrótce złożą podobne deklaracje dotyczące używania jaj “trójek” jako składnika w produktach marek własnych, a nie tylko - jak dotąd - w całych jajach dostępnych na półkach. Ten proces jest nieuchronny i zgodny z globalnym trendem rezygnacji z tego najokrutniejszego typu chowu, w którym na jedną kurę przypada powierzchnia niewiele większa od kartki A4 – mówi Karolina Skowron, dyrektorka Fundacji Alberta Schweitzera.   

Rezygnacja ze sprzedaży jajek klatkowych staje się standardem. To już już kolejna sieć w Polsce, która wprowadza politykę dobrostanu kur niosek. Na całkowitą rezygnację z  jajek „trójek” zdecydowały się między innymi Biedronka, Lidl, Auchan, Tesco, Kaufland, Carrefour, Stokrotka.
Ekologia.pl
 

Ocena (5.0) Oceń:
Pasaż zakupowy