Poniedziałek 19.04.2021

Facebook stał się całkowicie zeroemisyjny

Facebook osiągnął zerową emisję netto, ogłosiła firma, torując drogę do osiągnięcia szerszego celu zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2030 r.



fot. shutterstockfot. shutterstock

Popularna sieć społecznościowa podała, że w ciągu ostatnich trzech lat zmniejszyła emisję gazów cieplarnianych o 94%, a jej działalność jest teraz wspierana w 100% przez energię odnawialną.
„Wyznaczyliśmy sobie te cele w 2018 roku i dziś jesteśmy jednym z największych korporacyjnych nabywców energii odnawialnej” – czytamy w komunikacie prasowym.

„Mamy podpisane kontrakty na ponad sześć gigawatów energii wiatrowej i słonecznej w 18 stanach i pięciu krajach. Wszystkie 63 projekty są nowe i znajdują się w tych samych sieciach elektrycznych, co obsługiwane przez nie centra danych ”.

Chociaż firma kupuje wystarczającą ilość energii odnawialnej, aby zasilić całą swoją działalność, to nie wystarcza. Zamiast tego firma, podobnie jak wiele innych dążących do celu zerowej emisji netto, może kupować certyfikaty energii odnawialnej, jeśli sieci elektroenergetyczne nie mają wystarczającej ilości dostępnej energii odnawialnej, aby zaspokoić popyt.

„Największą dźwignią jest zaprojektowanie i zbudowanie jednych z najbardziej energooszczędnych centrów danych na świecie” - powiedział Mike Schroepfer, dyrektor ds. Technologii Facebooka. „Ale staliśmy się także jednym z największych na świecie nabywców energii odnawialnej”.

Schroepfer, kluczowy członek wewnętrznego kręgu Marka Zuckerberga, podał projekt solarny o mocy 180 MW w Utah, który pojawił się online w połowie kwietnia, jako przykład pozytywnego wpływu firmy. Powiedział, że zobowiązanie Facebooka do zerowej wartości netto dotyczy również inwestycji w mniej tradycyjnych obszarach.

Ogłoszenie Facebooka spotkało się z mieszanym przyjęciem ze strony aktywistów klimatycznych. „To absolutne minimum, jakie firma może zrobić w środku kryzysu klimatycznego” - napisał Luke Kingma, działacz na rzecz klimatu. „Największym źródłem emisji z platform społecznościowych nie są ich centra danych. To ich polityka dotycząca reklam i treści ”. W październiku Thinktank InfluenceMap wykazał, że Facebook pomógł promować reklamy zaprzeczające kryzysowi klimatycznemu ponad 8 mln razy w samych Stanach Zjednoczonych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku.

Wyścig do zerowej emisji netto stał się punktem pozytywnej konkurencji dla niektórych największych firm technologicznych na świecie. Facebook, Google, Microsoft, Apple i Amazon mają różne, ambitne cele w zakresie walki ze zmianami klimatu. Na przykład we wrześniu Google ogłosił, że nie tylko osiągnął neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, ale zrównoważył cały dwutlenek węgla, jaki kiedykolwiek wyprodukował. Firma Apple ogłosiła cel, jakim jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r., biorąc pod uwagę nie tylko cały łańcuch dostaw, ale także cykl życia wszystkich swoich produktów, w tym energię zużywaną podczas ich użytkowania. Na przykład posadzi drzewa tak, aby pochłaniały dwutlenek węgla w ilości równej szacunkowej emisji tego gazu przez cały okres użytkowania energii elektrycznej używanej do ładowania iPhone'ów.
Ekologia.pl (JS)

Bibliografia

  1. “https://www.livemint.com/industry/energy/facebook-announces-first-deal-to-buy-renewable-energy-in-india-11618478353175.html”; data dostępu: 2021-04-19
Ocena (3.8) Oceń:
Pasaż zakupowy