Piątek 25.01.2019

Listonosze testują elektryczne skutery i rowery

W ramach projektu „Elektromobilność” pocztowcy będą sprawdzać, jak w terenie sprawują się  rowery i skutery elektryczne. Pojazdy elektryczne mają ułatwić pracę listonoszy.



pixabay.compixabay.com

Poczta Polska już testowała elektryczne skutery i rowery. Uwagi na temat ich sprawności w terenie zgłosiła producentom. Wprowadzono modyfikacje i ulepszone modele ponownie trafiły do pracowników Poczty.

Firma „Jeden Ślad” przekazała do placówki pocztowej w Raszynie Skuter Cargo o mocy 2000 W, który na jednym ładowaniu może przejechać do 80 km. Skuter może rozpędzić się maksymalne do prędkości 45 km/h. Jego maksymalna ładowność wynosi 220 kg.

Do dwóch placówek w Gliwicach trafiły rowery firmy Zasada Bikes. Przekazane rowery to specjalnie zaprojektowany model Nuntius 1.0  zasilany baterią PRECURSOR. Możliwy zasięg pojazdu na jednym ładowaniu to nawet 150 km, a uzależniony jest m.in. od wagi rowerzysty, pokonywanej trasy, liczby przewożonych przesyłek, a także od pojemności baterii, co pokazuje jak ważnym elementem całego systemu jest właśnie litowo-jonowy akumulator. Rowery są zasilane bateriami firmy BMZ Poland, która od pięciu lat dostarcza rozwiązania największym dostawcom usług pocztowych Europy Zachodniej. Maksymalna ładowność roweru to 80 kg.

Poczta Polska w ramach realizowanego programu „Elektromobilność” przeprowadziła w 2018 roku testy pojazdów elektrycznych do 800 kg ładowności. Brało w nich udział 15 pojazdów  kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Z kolei w październiku ubiegłego roku spółka przetestowała 15 pojazdów elektrycznych, które mają usprawnić pracę listonoszy oraz kurierów. Spółka planuje rozpocząć wkrótce testy pojazdów powyżej 800 kg.
Ekologia.pl









Bibliografia

Materiały prasowe

Ocena (5.0) Oceń:
Pasaż zakupowy