Polskie majonezy bez jajek z chowu klatkowego

Poniedziałek 02.07.2018
fot. pixabay.com fot. pixabay.com

Najwięksi producenci majonezu w Polsce rezygnują z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Do firm rezygnujących z „trójek” dołączyli: Develey, Kielecki, Fanex, Białuty oraz Ocetix.


Jajka to po oleju drugi najważniejszy składnik majonezu. Dlatego deklaracje o rezygnacji z „trójek” największych producentów majonezu w Polsce to dobra wiadomość dla kur niosek, które są z jednym z najczęściej wykorzystywanych zwierząt na świecie.
Firmy swoją decyzję motywują troską o dobrostan zwierząt hodowlanych, jak również naciskom konsumenckim.

– Kierownictwo Wytwórczej Spółdzielni Pracy SPOŁEM, mając na uwadze zarówno dobro i bezpieczeństwo klientów, jak również dobrostan zwierząt, zdecydowało się na wycofanie z produkcji jaj z chowu klatkowego oraz wszelkich składników i komponentów pochodzących z tej klasy jaj. Zmiana ta będzie wdrażana stopniowo, zakładając zakończenie całego procesu do końca 2025 roku  – powiedział Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP Społem w Kielcach (producenta Majonezu Kieleckiego).

Jak mówi Karolina Skowron, dyrektorka Corporate Relations z Fundacji Alberta Schweitzera, firmy składające deklaracje rezygnacji ze stosowania czy sprzedawania jaj klatkowych, mają realny wpływ na los zwierząt hodowlanych.

– W Polsce rocznie niemal 40 milionów kur niosek żyje w klatkach. Zwierzęta te nigdy nie widzą światła dziennego, żyją w ciasnocie uniemożliwiającej rozprostowanie skrzydeł, są eksploatowane do granic możliwości i w konsekwencji wysyłane na rzeź. Dzięki rezygnacji biznesu z jaj pochodzących z tego najokrutniejszego typu chowu niosek, ich los może się zmienić. Dlatego cieszymy się z deklaracji każdej firmy – mówi Skowron. 
  
Organizacje broniące praw zwierząt od lat walczą, by poprawić los kur niosek. Już kilkadziesiąt firm w Polsce zdecydowało się rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu i nic nie wskazuje na to, żeby tempo zmian miało się zmniejszyć. Deklaracje o rezygnacji z zakupu jaj z chowu klatkowego złożyło wiele znanych sieci handlowych, hoteli, kawiarni i producentów żywności. Wśród nich znajdują się m. in. Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Blikle, Burger King, McDonald’s, , Telepizza, Vapiano, Danone, Develey, Fanex, Ferrero, Food Garden,  Frosta, Grycan, Iglotex, Jawo, Kraft Heinz, Kuhne, Lantmannen, Lubella, Majonez Kielecki, Mars, McCain, Mieszko, Mondelez, Nestle, Ocetix, Unilever, Wedel, Accor Hotels, Hilton Worldwide, Inter Continental Hotels Group, Louvre Hotels Group.


Aż 88 proc. jajek dostępnych na rynku produkowana jest w chowie klatkowym. By MyName (Ethelred) [Public domain], from Wikimedia Commons
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy