Pomóżmy ptakom przetrwać upalne dni

Środa 08.08.2018
fot. mikecogh/ Flickr CC fot. mikecogh/ Flickr CC

Tropikalne upały nie tylko nam dają się we znaki, w takich warunkach ciężko jest również ptakom. W tym okresie szczególnie ważna jest nasza pomoc polegająca na umożliwieniu spragnionym zwierzętom dostępu do wody.

W ostatnich dniach słupek rtęci na termometrze często przekracza 30 kresek, dlatego OTOP apeluje, by w te upalne dni nie zapominać o naszych skrzydlatych sąsiadach. Możemy im pomóc, wystawiając m . in. naczynia z wodą.

– Nie polecamy np. głębokich garnków. Lepsza będzie np. płytka kuweta albo podstawka pod doniczkę. Przy większych naczyniach dobrym pomysłem jest położenie na środku średniej wielkości kamienia, na którym korzystające z wodopoju i kąpieli ptaki będą mogły siadać. – czytamy na stronie organizacji OTOP-u.

Naczynie z woda do picia i kąpieli należy ustawić w zacienionym miejscu, gdzie nie ma zagrożenia zaatakowania pierzastych gości przez kota albo psa. Wodę należy też regularnie zmieniać, by nie rozwinęły się w niej groźne bakterie chorobotwórcze.

Pomaganie ptakom może okazać się nie lada frajdą. Bo podpatrywanie przylatujących do naszego małego wodopoju gatunków, ich zwyczajów i wzajemnych interakcji, jest ogromną przyjemnością i może dostarczać niezapomnianych widoków.

Fot. Koshy Koshy[CC BY 2.0 ], Flickr.com