Środa 03.10.2018

Reklama, która oczyszcza powietrze?

„Ten billboard to nie reklama" - głosi napis na wielkim plakacie, który stanął w centrum Warszawy. Obok skrzyżowania Alei Jerozolimskich i al. Jana Pawła II, pojawił się pierwszy w Polsce billboard będący jednocześnie filtrem powietrza. Przez rok jest w stanie pochłonąć zanieczyszczenia wytwarzane przez ponad 91 tys. samochodów.



Centrum Warszawy, fot. pixabay.comCentrum Warszawy, fot. pixabay.com

Jak działa taki billboard? Dzięki trzem warstwom siatki oczyszczającej wykonanej w technologii The Breath, instalacja rocznie pochłania zanieczyszczenia emitowane przez 91 350 tys. samochodów. Jak zapewniają pomysłodawcy, reklama zatrzymuje takie zanieczyszczenia jak: tlenki azotu, siarki, a także benzen (C6H6). Siatka jest wodoodporna i ma właściwości antybakteryjne. Wykorzystuje naturalny przepływ powietrza, więc nie potrzebuje żadnych dodatkowych źródeł energii ‒ czytamy na noizz.pl.Technologię opracowali naukowcy z Włoch.

Bilboard, który pochłania zanieczyszczenia, jest elementem kampanii „Wiem, czym oddycham” Fundacji Aviva. Jest to pierwsza tego typu instalacja w Polsce. Podobne billboardy były już wykorzystywane w Londynie, Rzymie i Mediolanie.
Ekologia.pl (JS)


Ocena (5.0) Oceń:
Pasaż zakupowy