Tu pijesz bez słomki

Wtorek 28.08.2018
pixabay.com pixabay.com

Choć wyglądają niewinnie, to w większości przypadków są naszą konsumpcyjną fanaberią. Czymś, co barman podaje nam z przyzwyczajenia. Właśnie dlatego ten niewielki barowy element stał się symbolem dużej, światowej zmiany nawyków i symbolem akcji i "Tu pijesz bez słomki".


Noizz.pl, wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland rozpoczęli wspólną akcję TU PIJESZ BEZ SŁOMKI. Jej celem jest wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste. W specjalnym spocie wpierającym akcję udział wzięli m.in. Anja Rubik, Robert Biedroń, Hubert Urbański, Krzysztof Gonciarz i Maffashion.

Akcja TU PIJESZ BEZ SŁOMKI zwraca uwagę konsumentów na szkodliwość plastiku oraz pokazuje przedsiębiorcom, że bycie eko może się zwyczajnie opłacać.

-Zauważenie przez konsumentów skutków użycia słomek, propagowanie ekologicznych nawyków i nakłanianie znanych miejsc do rezygnacji z plastiku ma sens, bo zmusza duże marki i wielkie korporacje do tego samego. Mówimy tu o milionach kilogramów plastiku  mówi Filip Połoska, redaktor naczelny Noizz.pl.

Plastikowe słomki były w zeszłym roku siódmym najczęściej znajdowanym śmieciem na plażach na całym świecie. Jednorazowe słomki to stały element restauracji, sal kinowych, barów, czy fast-foodów. Są wygodne w użyciu i tanie w produkcji. Każdego dnia do śmietnika trafia nawet miliard sztuk. W samej Wielkiej Brytanii zużywa się 42 mld słomek rocznie.

- Słomki to tylko mały przykład na dobry początek. Wierzę, że dzięki tej akcji zaczniemy zwracać uwagę na to co, i w czym kupujemy – mówi Areta Szpura, ratująca planetę aktywistka i propagatorka ruchu Less Waste.

Naukowe raporty podają, że do mórz i oceanów każdego roku trafia nawet 8 milionów ton plastiku. Eksperci szacują, że w 2050 roku w morzach i oceanach będzie więcej kawałków plastiku niż ryb. Cierpią na tym nie tylko zwierzęta, ale i ludzie - plastikowe elementy rozpadają się bardzo wolno, trafiając do wód i roślin, które spożywamy - Plastik jest wspaniałym, trwałym tworzywem, jednak stał się tak tani i dostępny, że zapomnieliśmy o negatywnych skutkach jego stosowania. Tworzywo, które rozkłada się 500 lat, traktujemy jak coś, co możemy wyrzucić po 10 minutach używania - dodaje Areta Szpura.

Kampanię współtworzyła agencja VML Poland. Dawid Szczepaniak, dyrektor kreatywny polskiego oddziału przewiduje: - Z roku na rok coraz większa liczba wielkich korporacji będzie zmieniała swoje tradycyjne sposoby myślenia, komunikacji, obsługi czy produkcji, by zaadresować wzrastającą wrażliwość środowiskową społeczeństwa. Tego trendu nie można ignorować.

Serwis Noizz.pl przygotował aktualizowaną mapę lokali, które już zrezygnowały ze plastikowych słomek, lub zastąpiły je rurkami ze słomy, papieru lub metalu. W dniu startu kampanii do akcji dołączyły warszawskie lokale: Pacyfik, Charlotte, Vegan Ramen Shop, Krowarzywa, The Cool Cat, Tel Aviv, Hocki Klocki, Stor Cafe, Nancy Lee, Relaks Cafe, Bibenda, La Sirena, Plan B, Yomiko Vegan Sushi, Vege Miasto, Nocny Market, Loco Mexicano, bar w Hotelu Europejskim.
Więcej: https://noizz.pl/lifestyle/wideo-tu-pijesz-bez-slomki-akcja-noizz-x-areta-szpura/2evv58p
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy