Piątek 04.10.2019

„Zielony Guzik” dla etycznych i zrównoważonych ubrań

Niemiecki minister rozwoju Gerd Muller zaprezentował nowe oznaczenie, które będzie pojawiało się na odzieży produkowanej w zrównoważony sposób. „Zielony Guzik” będzie informować klientów, że tkaniny zostały wyprodukowane zgodnie z wysokimi standardami społecznymi i ekologicznymi. Müller powiedział, że pozwoli to wprowadzić więcej „sprawiedliwości” w łańcuchach dostaw.



fot. shutterstockfot. shutterstock

Firmy, które chcą uzyskać „Zielony Guzik” muszą spełniać 26 norm społecznych i ekologicznych. Normy ekologiczne obejmują zakaz stosowanie niektórych chemikaliów, a także ograniczenia dotyczące ścieków, które powstają podczas produkcji. Producenci muszą również wykazać, że dbają o prawa pracowników, odpowiedzialność społeczną i odpowiedzialność za środowisko. Firmy są zobowiązane do płacenia płacy minimalnej, spełniania określonych norm zdrowia i bezpieczeństwa oraz wykluczania z pracy dzieci. Ważne jest także przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy – zagwarantowanie odzieży ochronnej, czystej wody pitnej i odpowiedniej ochrony przeciwpożarowej. Co ważne, produkty wyróżnione „Zielonym Guzikiem” nie będą automatycznie droższe od produkowanych tradycyjnie.
Tłem dla inicjatywy Müllera jest katastrofa w fabryce tekstyliów w Bangladeszu, w której sześć lat temu zginęło ponad 1100 osób. Müller uznał, że jest to pobudka dla biznesu i polityki, aby zapewnić bezpieczne i uczciwe warunki pracy w przemyśle tekstylnym.

Chociaż istnieją już niektóre etykiety tekstylne, wiele z nich obejmuje tylko indywidualne aspekty, takie jak kryteria środowiskowe lub prawa pracy. Zielony Guzik łączy w sobie wszystkie te aspekty

Organizacje pozarządowe krytykują, że Green Button, co certyfikat dobrowolny i niezobowiązujący, więc będzie wywierał odpowiedniego nacisku na firmy produkujące ubrania.
Ekologia.pl

Bibliografia

  1. “https://www.zeit.de/arbeit/2019-09/textilsiegel-gruener-knopf-gerd-mueller-nachhaltigkeit-textilbranche”; data dostępu: 2019-10-04
Ocena (5.0) Oceń:
Pasaż zakupowy