Tatuaże zamiast plastikowych opakowań
Od plastiku trudno uciec. Ilość plastikowych opakowań, które trafiają na śmietnik, jest nadal poważnym problemem. Jak temu przeciwdziałać? Niemiecka sieć sklepów Lidl testuje sprzedaż warzyw bez opakowań foliowych. Zamiast tego oferuje świetlne tatuaże.
Źródło: Materiały prasowe Lidl
Już od jakiegoś czasu Lidl udowadnia, że zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. Dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych, wprowadza biodegradowalne sztućce. Swego czasu w sklepach funkcjonowały półki „zero-waste”, na których znajdowały się produkty ‒ chleb, warzywa, owoce ‒ które nie są najświeższe, ale wciąż nadają się do wykorzystania w kuchni. Idąc o krok dalej, Lidl stawia na kolejne innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając znakowanie BIO owoców i warzyw za pomocą skoncentrowanej wiązki światła. Już od grudnia na sklepowych półkach znajdziemy dynię piżmową, buraka i seler ze świetlnym tatuażem. Taki sposób znakowania żywności jest bezpieczny i w żaden sposób nie uszkadza produktu.
–Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.
Ekologia.pl


Zobacz najnowsze artykuły

Wiadomości

Odnawialne źródła energii

Ekologiczna żywność

Medycyna rodzinna

Ekologiczny dom

Ciekawostki przyrodnicze

Ekologiczny dom
Brawo dla Lidla, piona od https://naturallogo.com/