Twitter zakazuje reklam, które negują zmiany klimatyczne
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Twitter zakazuje reklam, które negują zmiany klimatyczne

Twitter zakazuje reklam, które negują zmiany klimatyczne

Platforma mediów społecznościowych Twitter sprzeciwia się negowaniu zmian klimatycznych. Firma ogłosiła w Dniu Ziemi, że zakaże wszelkich reklam i wpisów, które „sprzeciwiają się naukowemu konsensusowi w sprawie klimatu”.
 

fot. shutterstock

fot. shutterstock

„Uważamy, że negowanie zmian klimatycznych nie powinno być monetyzowane na Twitterze, a nieprawdziwe reklamy nie powinny odwracać uwagi od ważnych rozmów na temat kryzysu klimatycznego” – napisali w komunikacie dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju na Twitterze Seán Boyle i menedżer ds. globalnego zrównoważonego rozwoju Casey Junod.

Twitter zapowiedział, że oprze swoje działania na wiarygodnych źródłach, takich jak raporty Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu.

Na początku swojego ogłoszenia Boyle i Junod przytoczyli najnowszy raport IPCC i jego ostrzeżenie, że emisje gazów cieplarnianych muszą zostać szybko i drastycznie zredukowane, aby uniknąć dramatycznych skutków kryzysu klimatycznego.

Działania Twittera wynikają z rosnącego zaniepokojenia związanego z rozpowszechnianiem dezinformacji na platformach społecznościowych. Badanie z 2021 r. wykazało, że 25 procent tweetów na temat kryzysu klimatycznego wysłanych w czasie, gdy prezydent Donald Trump ogłosił, że Stany Zjednoczone wycofają się z porozumienia paryskiego, zostało wysłanych przez boty. A tweety stworzone przez boty negowały zmiany klimatu – donosił wówczas Scientific American.

Podczas konferencji klimatycznej COP26 ONZ w Glasgow w listopadzie 2021 r. ponad 200 naukowców i aktywistów wysłało list do prezesów głównych firm zajmujących się mediami społecznościowymi, prosząc ich o wdrożenie polityki pomagającej w walce z dezinformacja klimatyczną. 

Inne firmy zajmujące się mediami społecznościowymi również podjęły kroki w celu rozwiązania problemu rozprzestrzeniania się w Internecie fake newsów na temat klimatu. Pinterest ogłosił w tym miesiącu, że zabroni publikacji postów negujących zmiany klimatyczne na swojej platformie i usunie te, które zostały już opublikowane. Google w zeszłym roku powiedział, że zablokuje reklamy negujące klimat.

Na razie nie jest jasne, czy polityka Twittera miałaby zastosowanie do postów od indywidualnych użytkowników.

„Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzające w błąd informacje o zmianach klimatu mogą podważyć wysiłki na rzecz ochrony planety” – napisali Boyle i Junod. „W nadchodzących miesiącach będziemy mieli więcej do przekazania na temat naszej pracy, aby dodać wiarygodny, autorytatywny kontekst do rozmów o klimacie prowadzonych na Twitterze”.

Ekologia.pl (JSz)
Bibliografia
  1. Sarah Lord; "Twitter Bans Climate Change Denial Ads"; cnet.com; 2022-04-28;
4.9/5 - (9 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments