Tych zwierząt nikt nie chce. Rusza kampania “Niewidzialne psy”
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Tych zwierząt nikt nie chce. Rusza kampania “Niewidzialne psy”

Tych zwierząt nikt nie chce. Rusza kampania “Niewidzialne psy”

Ignorowane, najrzadziej adoptowane, niewidzialne… W Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych (4 kwietnia) rusza kampania Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego, która ma zwrócić uwagę podświadome ludzkie bariery związane z adopcją psów z czarnym umaszczeniem.

Fot. K64End/Shutterstock

Pracownicy i wolontariusze Schroniska na Paluchu od lat zauważają niewielką popularność czarnych psów, które są ignorowane i najrzadziej adoptowane. Dlaczego tak się dzieje? Ich zdaniem powodów może być wiele i przywołują kilka z nich. Ciemna maść zwierząt jest trudna do sfotografowania i bardzo często na zdjęciach wyglądają one jak czarna plama. W boksach schroniskowych zdecydowanie trudniej dostrzec psy z czarnym umaszczeniem, niż ich jaśniejszych współtowarzyszy – kojce są pozbawione światła, więc psy w ciemności zlewają się z otoczeniem. Nie bez znaczenia są także stereotypy kulturowe. Uważa się, że czarne psy są postrzegane jako agresywne, a sam czarny kolor w Europie jest synonimem śmierci i złych lub nieczystych intencji.

Problem dostrzegła również agencja Saatchi & Saatchi, co stało się bezpośrednim impulsem do powstania kampanii „Niewidzialne psy”. Jej celem jest zredukowanie podświadomych barier towarzyszących osobom decydującym się na adopcje.

W Schronisku na Paluchu aktualnie przebywa około 580 psów. Pragniemy obalić pewne stereotypy oraz mit <<czarnego psa>>, który wśród potencjalnych adoptujących cieszy się najmniejszym zainteresowaniem. Czarny pies jest takim samym psem, jak każdy inny – cudownym towarzyszem i prawdziwym przyjacielem – mówią Justyna Janiszewska i Izabela Ulicka z działu promocji Schroniska na Paluchu.

Bohaterem kampanii „Niewidzialne psy” jest pies Dragon. Agencja Saatchi & Saatchi opracowała trójwymiarowy model sylwetki zwierzęcia. Wyeksponowana sylwetka Dragona jest symbolem-pomnikiem wszystkich czarnych psów, które w schroniskach czekają na swój dom. Start kampanii wyznaczono na symboliczną datę 4 kwietnia, czyli Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych. W ciągu kolejnych trzech tygodni materiały ją promujące pojawią się w social mediach, nośnikach digitalowych i DOOH oraz radiu.

Bohaterem kampanii „Niewidzialne psy” ponownie stał się Dragon. Agencja Saatchi & Saatchi opracowała trójwymiarowy model sylwetki zwierzęcia.

 

Ekologia.pl (JSz)

 

 

5/5 - (4 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments