Rośnie sprzedaż roślinnego mięsa | ekologia.pl
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Wzrost sprzedaży żywności roślinnej bije rekordy! Czy to koniec ery mięsa?

Wzrost sprzedaży żywności roślinnej bije rekordy! Czy to koniec ery mięsa?

Sprzedaż produktów wegańskich w sieci supermarketów Lidl Germany wzrosła w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o ponad 30 procent.

Rośnie sprzedaż roślinnego mięsa

Fot. Chay_Tee/Shutterstock

Sprzedaż roślinnego mięsa wzrosła od czasu, gdy w październiku 2023 r, Lidl podjął decyzję o stworzeniu parytetu cenowego między mięsem i roślinnymi zamiennikami mięsa. W ramach swoich wysiłków sieć zaczęła także umieszczać w sklepach produkty wegańskie obok wersji zwierzęcych.

Lidl przoduje w przejściu na białko roślinne wśród największych sprzedawców detalicznych żywności. W lutym 2023 sieć sklepów roku ogłosiła, że zmniejszy ilość sprzedawanych produktów pochodzenia zwierzęcego, jednocześnie poszerzając asortyment wegański.

W 2021 roku Lidl wprowadził w Europie własną markę roślinną Vemondo. Obejmuje ona około 50 produktów, takich jak mleko owsiane, pizza, sery, tofu i mięso mielone. Lidl twierdzi, że produkty są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. W 2022 roku Vemondo zdobyło nagrodę Vegan Food Award organizacji PETA dla najlepszej własnej marki wegańskiej.

Oprócz obniżania cen roślinnych zamienników, Lidl utrzymuje niskie ceny owoców i warzyw w ramach swojego zobowiązania do zdrowego odżywiania. Celem jest zwiększenie sprzedaży świeżych owoców i warzyw o 35 procent do 2026 roku.

Spożycie mięsa w Niemczech osiągnęło rekordowo niski poziom – obecnie około 10 procent mieszkających tam osób stosuje dietę wegetariańską. Ponadto około 55 procent populacji określa się jako „flexitariańskie”, co oznacza, że już jedzą głównie żywność pochodzenia roślinnego.

Ekologia.pl (JSz)

Bibliografia
  1. Claire Hamlett ; "Lidl Announces Huge Increase In Plant-Based Food Sales"; https://plantbasednews.org/news/lidl-increase-plant-based-food-sales/; 16-04-2024;
5/5 - (3 votes)
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments

Ja tu widzę mocną propagandę przeciwko mięsu…. Niemcy chcą być wege potęgą i mocno lansują ten trend.